به گزارش ایرنا، سه روز است که دلش را از همه بریده و با خانه تکانه های نوروزی، همه چیز و همه کس را از ذهن و قلبش بیرون انداخته است.
خانه تکانی دل کرده تا قلبش بیش از همیشه جلا بگیرد و بیش از همیشه جا برای معبودش باز شود. آخر تعلقات دنیا دلش را کوچک کرده بود اما اکنون که همه را از ذهن بیرون کرده، دلش دریایی از خدا و اقیانوسی از معبود و آفریدگار شده است.
دلش به وسعت آسمانی است که به آن دست یافته، و کامش خوش، به اندازه شیرینی زمزمه هایی است که شبانه با اشک هایش هم نوا شده است.
دروازه های آسمان را از هر سو گشوده و باز می بیند، درهایی که با رویش سبز دعا بر زبانش، او را تا افلاک برده است.
امروز سه روز است که عزلت نشین بوده و با آسمان وصال داشته و اکنون گویا تولدی تازه منتظرش است.
امروز اما، چشمانش ابری و دلش تنگ است. جدایی از اعتکاف و خلوت های شبانه، چشمانش را بارانی کرده است.
ایام البیض ماه رجب، فرصتی بود تا بیش از چهار هزار معتکف خراسان شمالی، هر یک گوشه ای در مسجد اختیار کنند و با خدای خود تنها باشند.
امروز پایان این آیین معنوی است و معتکفان با به جا آوردن اعمال ام داوود، زمزمه این دعا را به اذان مغرب ختم کرده و پس از افطار، به میهمانی خود پایان می دهند.
آیین معنوی ام داوود، پس از اذان ظهر آغاز می شود و آن، یکی از عبادت ها و دعاهای معروف ماه رجب است.
اعمال ام داوود مورد تاکید بسیاری از بزرگان است و این اعمال توسط امام جعفر صادق(ع) به ام داوود تعلیم داده شده است.
این اعمال در 85 مسجد محل برگزاری اعتکاف در استان برگزار می شود و علاقمندان می توانند برای انجام این اعمال به مساجد محل برگزاری اعتکاف در استان همراه با معتکفان همراه شوند.

* 4382 نفر در مساجد خراسان شمالی معتکف شدند
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و 382 نفر از مردم استان در 85 مسجد معتکف شده اند.
حجت الاسلام، علی خادمی اظهار داشت: در این استان چهار هزار و 382 نفر معتکف شدند که سه هزار و 175 نفر از این تعداد زن و مابقی مرد هستند.
وی افزود: معتکلفان در 37 مسجد شهری و 48 مسجد روستایی آیین اعتکاف را به جای آورده اند.
وی با بیان اینکه شمار معتکفان این استان نسبت به سال گذشته 31 درصد کاهش دارد گفت: امسال روحانیان و مبلغان از استان قم و از این استان در میان معتکفان حضور یافته و نسبت به اجرای برنامه های مختلف مبادرت دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی درباره هزینه های اعتکاف گفت: آیین اعتکاف امروز با به جای آوردن آیین ام داوود پایان می یابد البته امروز به مناسب سالروز وفات حضرت زینب(س)، مساجد محل برگزاری آیین اعتکاف و سایر مساجد برنامه های ویژه ای خواهند داشت.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.