احمد آذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون 170 خانوار از فرهنگیان در مدارس این استان اسکان یافته اند.
وی افزود: برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی، یکهزار و 158 کلاس درس در 150 مدرسه این استان تجهیز شده است
وی با بیان اینکه مدارس استان در سطح الف و ب تجهیز شده است افزود: امسال 675 کلاس در رده الف و 385 کلاس در رده ب برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: کلاس های رده ب از تجهیزات کمتری نسبت به کلاس های رده الف برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: امسال حدود 100 کلاس درس به صورت ویژه برای پذیرش مسافران نوروزی تجهیز شده اند که این کلاس ها امکانات بیشتری نسبت به کلاس های رده الف دارند همچنین سه خانه معلم در شهرستان های بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان برای پذیرش فرهنگیان آماده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی و تصمیم ستاد تسهیلات سفر استان، تنها فرهنگیان در مدارس پذیرش می شوند افزود: با این وجود، با توجه به بارندگی ها، شماری از غیرفرهنگیان هم در مدارس استان اسکان یافته اند.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطر نشان کرد: زیرساخت ها برای اسکان و پذیرش مسافران نوروزی در استان به خوبی مهیا نیست و به قطع تقاضای زیاد برای اسکان، خدمات رسانی ها را تحت شعاع قرار می دهد.
استان خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که در تعطیلات نوروز هر سال مسافران زیادی از این خطه گذر می کنند.
در طرح نوروز 97، بیش از 32 هزار نفر در مدارس استان اسکان یافتند و امسال پیش بینی شده امسال این رقم به 35 هزار نفر برسد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.