حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بقاع تا 15 فروردین ماه پذیرایی مسافران و زائران هستند.
وی افزود: در اجرای این طرح تعداد 10 مبلغ بومی و 21 مبلغ اعزامی مشارکت دارند.
حجت الاسلام آسوده یدکی تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.
وی همچنین برپایی ایستگاه صلواتی، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف، فعالیت های فرهنگی در امامزاده ها و گسترش معارف اهل بیت و قرآنی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: همچنین اعزام مبلغان بومی و اعزامی از قم به چندین بقعه شاخص استان، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات و مشاوره وقف و خانواده را از مهم ترین برنامه های این طرح است.
وی برپایی غرفه نقاشی، کودک و نوجوان و خیمه های معرفت و اقامه نماز جماعت در امام زادگان را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: قبل از اجرای طرح نیز مراسم غبارروبی و عطرافشانی امام زادگان انجام شد.
حجت الاسلام آسوده یدکی اظهار داشت: در کنار این برنامه ها تعدادی از مساجد و بقاع متبرکه نیز برای اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران آماده سازی شده اند.
وی افزود: همچنین افزون بر هشت امام زاده شاخص در مسیر ورودی تا خروجی استان از قبیل امامزاده سید عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان نیز که دارای زائرسرا هستند برای اسکان زائران و مسافران در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا؛ استان خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.
خراسان شمالی پنج هزار و 610 موقوفه و 11 هزار و 690 رقبه دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.