دکتر تقی دولت آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نیروها در 44 پایگاه و 47 آمبولانس اورژانس 115 و یک اتوبوس آمبولانس خود را در سطح استان به حالت آماده باش در آمده و در مراکز درمانی و نقاط مرکزی شهر مستقر می شوند.
وی افزود: هم اینک این نیروها به منظور ارائه خدمات درمانی مطلوب به حادثه دیدگان احتمالی چهارشنبه آخرسال و امدادرسانی به آنها با تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی خود آماده ارائه خدمات درمانی لازم در سطح استان هستند.
دولت آبادی اظهار داشت: همچنین تمامی بیمارستان‌های استان به‌ منظور ارائه خدمات درمانی مناسب و مطلوب به حادثه دیدگان احتمالی چهارشنبه آخر سال در آمادگی کامل قرار دارند.
وی افزود: این در حالی است که در روزهای گذشته مراکز بهداشتی و درمانی استان و تمامی آمبولانس های بیمارستانی و پیش بیمارستانی به منظور آمادگی بیشتر مورد بازرسی و بازدید قرار گرفته اند.
وی گفت: نیروها و پزشکان مجربی نیز برای درمان آسیب های چشم، سوختگی، ارتوپدی و جراحی پلاستیک در بیمارستانها آنکال بوده و در رشته چشم پزشکی مقیم هستند که در آماده باش خواهند بود.
رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان شمالی با ابراز نگرانی از افزایش استفاده از مواد محترقه دست ساز در چهارشنبه پایان سال، در خصوص اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: در هفته های گذشته دانش آموزان و خانواده ها در استان در خصوص خطرات احتمالی این روز ، آموزش های لازم را توسط تیم های آموزشی سازمان اورژانس دیده اند تا با افزایش سطح آگاهی و ایجاد نگرش پرهیز از خطر شاهد کاهش مصدومان این شب باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید فرزندان خود را نسبت به عواقب خطرناک بازی با مواد منفجره و آتش زا آگاه کنیم افزود: شهروندان در روزهای نزدیک به سال نو، بیش از پیش با درایت و عقلانیت، قبل از هر کاری به عواقب آن بیندیشند و رفتارها و تصمیم های مسئولانه داشته باشند.
دولت آبادی ابراز امیدواری کرد: خانواده ها و بویژه جوانان با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اعمال پرخطر، چهارشنبه آخر سال را برای خود و خانواده ها تلخ نکنند تا با شادی و سرور به استقبال نوروز 98 برویم.
حوادث شب چهارشنبه سوری پارسال در این استان 19 مصدوم داشت که بیشتر آن ها به صورت سرپایی مداوا شدند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.