سردار علیرضا مظاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که در بین سارقان دستگیرشده افرادی بودند که برای بار اول دست به سرقت زده بودند که نسبت به سال های قبل افزایش زیادی دارد و این موضوع زنگ خطر برای جامعه است.
سردار مظاهری عمده ترین علت انجام جرم توسط این افراد و دیگر سارقان را شرایط بد اقتصادی دانست و گفت: در همین پرونده اخیر سارقانی که برای بار اول اقدام به سرقت چشمی آیفون کرده بودند از تحصیلات بالایی نیز برخوردار بودند که ضعف اقتصادی باعث انجام سرقت شده بود.
وی با بیان اینکه عمده سرقت های خرد با 40 درصد مربوط به سرقت از منازل است، یادآور شد: این مساله لزوم حراست از اموال را در بین مردم بیشتر می کند.
فرمانه انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر اتخاذ تدابیر ویژه برای کاهش مشکلات مردم توسط مسئولان، اظهار داشت: امسال کیف قاپی و سرقت موتورسیکلت در استان 8 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: امسال 16 طرح در راستای برخورد با سارقان و مبارزه با سرقت به اجرا در آمد که منجر به متلاشی شدن 43 باند سارقان شد.
وی در رابطه با آزادی سارقان و ارتکاب مجدد سرقت توسط برخی سارقان سابقه دار طی چندین بار در یک سال نیز افزود: بخشی از آزادی این سارقان به رافت اسلامی و زندان زدایی بر می گردد.
وی گفت: دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان قاطع است و به خوبی عمل کرده ولی باید تدابیر بیشتری نیز در دستور کار برخوردها صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، 0.8 درصد کل سرقت های کشور در خراسان شمالی رخ می دهد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.