سرهنگ علیرضا حسین زاده دوشنبه شب در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از رانندگان درخواست می شود به جای تردد در این محور، از مسیر جایگزین گرمه - جاجرم استفاده کنند.
وی افزود: هم اینک در گردنه اسدلی در حدفاصل بجنورد- اسفراین نیز برف در حال بارش است که منجر به لغزندگی جاده شده است.
سرهنگ حسین زاده گفت: همچنین مه غلیظی محور گردنه امین الله و راز را فراگرفته است که باعث کاهش دید رانندگان شده است.
وی افزود: در بقیه محورهای استان و گردنه های ارتباطی نیز بارش باران گزارش شده که با وجود لغزندگی سطح جاده، تردد در آنها روان هست.
سرهنگ حسین زاده یادآور شد: در 24 ساعت گذشته هفت فقره تصادف در محورهای استان به وقوع پیوسته که منجر به مجروح شدن هفت نفر شده است.
وی علت اصلی این تصادفات را تجاوز به چپ و عدم رعایت سرعت مطمئنه اعلام کرد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی این استان را دارند خواست که با توجه به پیش بینی کاهش محسوس دما، تجهیزات ایمنی و گرمایشی را به همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه برانند.
به گزارش ایرنا؛ بر اساس پیش بینی هواشناسی دمای هوای خراسان شمالی در آغاز تعطیلات نوروز، بویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوسی خواهد یافت.
طبق اعلام این اداره، سامانه بارشی فعالی که از یکشنبه شب وارد استان شده تا چهارشنبه شب منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد که علاوه بر وزش باد شدید، رگبار باران توام با رعدوبرق و در پاره ای نقاط احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات برف را درپی خواهد داشت.
اوج فعالیت این سامانه تا سه شنبه صبح گزارش شده که با توجه به رگباری بودن بارش ها، امکان آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.