مظاهر عظیم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویردریافتی از ماهواره بیانگر خروج سامانه بارشی بتدریج از ساعات بعد از ظهر امروز از استان است.
وی افزود: با وجود این، سامانه بارشی فعال دیگری بتدریج از یکشنبه شب تا چهارشنبه شب استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب وزش باد شدید بعضی ساعات باد بسیار شدید و رگبار باران توام با رعدوبرق و در پاره ای نقاط با احتمال تگرگ و بتدریج بارش باران خواهد شد.
عظیم زاده گفت: اوج فعالیت این سامانه طی یکشنبه تا سه شنبه صبح می باشد که با توجه به رگباری بودن بارش آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: از دوشنبه شب تا چهارشنبه نیز با توجه به کاهش محسوس دما در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و مه، لغزندگی جاده ها و کاهش دید پیش بینی می شود.
کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: در این راستا افزایش موقت دما را طی فردا در استان داریم و سپس کاهش محسوس 16-14 درجه سلسیوس دما از دوشنبه تا صبح پنج شنبه بویژه در ساعات روز پیش بینی می شود.
وی گفت: بر این اساس به ارگان ها و ادارات ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافران نیز توصیه می شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند تا مشکلی را در طول سفر نداشته باشند.
وی همچنین رعایت نکات لازم در حوزه های مختلف کشاورزی و صنعت و نیز تردد در جاده ها را مورد تاکید قرار داد.
میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی 240 میلی متر است.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است که مسیرهای ارتباطی این استان در ایام تعطیلات نوروز پر تردد است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.