سرهنگ احیامحمد امیری روز چهارشنبه در گفت ‌وگو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون 80 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این باغ موزه اختصاص یافته که 60 میلیارد ریال آن سهم استان و 20 میلیارد ریال سهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بوده است.
وی افزود: از سهم استان تا کنون 16 میلیارد ریال و از اعتبارات داخلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز 2 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: بخشی از اعتبارات این بنیاد نیز در قالب کمک هایی مانند طراحی نقشه دریافت شده است.
وی از قول مساعد استاندار برای کمک شتاب دادن به ساخت این باغ موزه خبر داد و افزود: مساحت زمینی که شورای شهر برای ساخت باغ موزه به این اداره کل واگذار کرده، 12 هکتار از گستره بوستان 100 هکتاری دوبرار است که ساخت بنای اصلی در سطح 5 هزار و 300 متر عملیاتی و فوندانسیون بنا تکمیل شده است.
وی اظهار داشت: مرحله یک بنای باغ موزه دفاع مقدس در دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.
خراسان شمالی از جمله معدود استان های کشور است که هنوز باغ موزه دفاع مقدس ندارد.
پیگیری ها برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس از 8 سال قبل و با جانمایی زمینی در پلنگ دره، در مجاورت بوستان باباامان بجنورد آغاز شد اما واگذاری این زمین به علت برخی موانع، پس از مدتی از دستور کار شهرداری و شورای شهر بجنورد خارج شد.
در سال 96 شورای شهر بجنورد زمین دیگری را در بوستان 100 هکتاری دوبرار برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان واگذار کرد.
خراسان شمالی 2 هزار و 685 شهید و 35 هزار رزمنده دفاع مقدس دارد.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.