به گزارش ایرنا، مسئولان می گویند مرغ به اندازه نیاز در استان هست و مردم نباید نگران تامین این محصول باشند اما مردم با هراس از اینکه قیمت این محصول افزایش یابد، در مقابل مغازه ها صف می کشند و در همان ساعات اولیه صبح، تمام مرغ ها به فروش می رسد.
رئیس اتاق اصناف بجنورد در این باره گفت: روزانه به طور میانگین حدود 50 تن مرغ در استان توزیع می شود و هر روز بیش از روز گذشته این محصول به بازار تزریق می شود به طوری که در یک روز 62 تن گوشت مرغ در استان توزیع شده است.
مهدی امیدوار اظهار داشت: متاسفانه، برخی نسبت به ذخیره سازی گوشت مرغ روی آورده و بیش از نیاز و مصرف خود نسبت به خرید این محصول اقدام می کنند و این امر سبب می شود سایر مردم در در آستانه عید دچار مشکل شوند.
وی گفت: به اذعان برخی واحدهای فروشنده مرغ، پیش از این روزی 100 کیلوگرم گوشت مرغ در یک واحد صنفی، فروخته نمی شد اما اکنون که قیمت کاهش یافته، روزانه 300 کیلوگرم عرضه و تمام می شود.
امیدوار تصریح کرد: این میزان گوشت مرغ در ساعات اولیه صبح به اتمام می رسد و یخچال ها خالی می شود.
رئیس اتاق اصناف بجنورد با اشاره به اینکه متاسفانه مردم بیش از نیاز، مرغ می خرند گفت: توزیع مرغ با قیمت 115 هزار ریال تا پایان امسال و براساس قول مسئولان تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد از این رو مردم نگران تامین این محصول نباشند.

* روزانه 46 تن گوشت مرغ گرم در استان توزیع می شود
سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: توزیع گوشت گرم مرغ با قیمت 115 هزار ریال از اول هفته جاری در استان در حال انجام است و روزانه 46 تن از این محصول در بازار عرضه می شود.
علی تمدنی ثانی اظهار داشت: مرغ کشتار روز امروز وارد روز سوم شده است و به میزان مصرف استان، مرغ به بازار تزریق می شود.
وی در باره مشکلات مردم در تامین مرغ کشتار روز گفت: مردم بیش از نیاز مصرف خود اقدام به خرید گوشت مرغ می کنند و از این رو، میزان این محصول در بازار دچار کمبود می شود.
وی افزود این در حالی است که مشکلی در تامین گوشت مرغ وجود ندارد و توزیع مرغ کشتار روز تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.
تمدنی ثانی با بیان اینکه مردم نگران تامین گوشت مرغ نباشند گفت: از مردم انتظار می رود به اندازه نیاز خریداری کنند و سایر مردم را در شب عید، برای تامین مایحتاج دچار مشکل نسازند.
سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: ایجاد صف و تمام شدن مرغ به علت خرید بیش از نیاز مردم است.

* مرغ به اندازه نیاز مصرف وجود دارد
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم در این باره گفت: مرغ به اندازه نیاز استان تامین می شود و مشکلی در این باره وجود ندارد.
علیرضا صادق اظهار داشت: میزان مصرف و نیاز استان به گوشت مرغ، روزانه 45 تا 50 تن است اما اکنون بیشتر از این میزان توزیع می شود.
وی تصریح کرد: در یک روز 62 تن گوشت مرغ در استان توزیع شده است البته هفته گذشته هم 16 تن از این محصول با قیمت 115 هزار ریال در استان توزیع شده بود.
صادق گفت: از مردم درخواست می شود به فکر تامین نیاز شب عید سایر افراد باشند و به اندازه نیاز خرید کنند.
وی افزود: رویکرد ما این نیست که گوشت مرغ با ارائه کارت ملی توزیع شود بلکه مدیریت و همکاری باید توسط مردم محقق شود تا مشکلات گریبانگیر نشود.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرار است توزیع مرغ با قیمت 115 هزار ریال، تا پایان فروردین ماه سال آتی ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان، قیمت گوشت مرغ، 115 هزار ریال تعیین شده است و این محصول در تمام استان با همین قیمت عرضه می شود.
نیاز خراسان شمالی به گوشت مرغ، روزانه 45 تا 50 تن از این محصول است.
تاکنون 94 واحد مرغداری در خراسان شمالی راه اندازی شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.