مهدی امیدوار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به موجب مصوبه این کارگروه که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، گوشت گرم مرغ از فردا با قیمت هر کیلوگرم 128 هزار و 500 ریال در استان عرضه می شود.
وی با اشاره به بررسی مشکلات مرغداران استان توسط مسئولان مربوط، گفت: مرغداران مدعی اند نهاده های مرغی با ارز دولتی به دست آنان نرسیده و این اقدام به صورت 100 درصدی انجام نشده است از این رو خواستار افزایش قیمت خرید مرغ زنده بودند.
وی گفت: به این ترتیب قیمت خرید مرغ زنده از مرغدار از 85 هزار ریال در هر کیلوگرم به 89 هزار و 500 ریال افزایش یافت و مرغدار به ازای عرضه هر قطعه مرغ یک کیلوگرم سویا دریافت می کند.
امیدوار تاکید کرد: علیرغم افزایش قیمت عرضه گوشت گرم مرغ، باز هم بهای این محصول در خراسان شمالی از دیگر استان ها کمتر است.
وی درباره حل مشکل رستوران داران در تامین گوشت مرغ گفت: رستوران داران در این روزها که شاهد صف های مردم در جلو مرغ فروشی ها بودیم، نگران تامین مرغ مورد نیاز خود بودند که در این خصوص نیز تدابیر لازم اندیشیده شد.
رئیس اتاق اصناف بجنورد با بیان اینکه مرغ موجود در مغازه ها تنها برای مصرف خانوارها است، افزود: بر اساس تصمیم کارگروه اقدام، رستوران داران می توانند مرغ مورد نیاز خود را توسط کشتارورزها از کشتارگاهها تامین کنند.
عرضه مرغ کشتار روز با قیمت 115 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم، از روز شنبه این هفته در خراسان شمالی آغاز شده بود که به علت نارضایی مرغداران از قیمت تعیین شده برای خرید مرغ امروز متوقف شد.
نیاز استان 863 هزار نفری خراسان شمالی به گوشت مرغ، روزانه 45 تا 50 تن است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.