به گزارش ایرنا ولی الله حیاتی روز یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی حوزه دین در این استان اظهار داشت: چهل سال از انقلاب گذشت و در حالی که همه کمر به نابودی نظام اسلامی بسته بودند، با افتخار ماندیم و آن چه موجب شد تا در برابر همه مشکلات بایستیم، مولفه دین و آموزه های دینی بود.
وی افزود: سناریوهایی که برای نابودی ما در اتاق های فکر نوشته شد راه به جایی نبرد و آن هایی که می خواستند ما با چالش مواجه و یا در محدوده جغرافیای خود محصور شویم که سخن ما به جایی نرسد، نتوانستند به خواسته خود برسند.
حیاتی اظهار داشت: اکنون ما در سراسر دنیا سخن برای گفتن داریم و با اقتدار ایستاده ایم.
وی در ادامه بیان کرد: در جنگ فیزیکی هدف مشخص است اما در جنگ نرم، آن چنان در قلب خانواده ها رسوخ می کنند که خانواده از هم بپاشد، آموزه های دینی ما را از بین رفته و انقلاب از درون تهی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: دشمنان نمی دانند دین با گوشت و پوست و استخوان ما عجین شده و ما وظیفه داریم برای نسل جوان دینی را ارائه دهیم که قادر به پاسخگویی به نیازهای آنان باشد.
وی اظهار داشت: انقلاب در پیچ تاریخی و حساسی است و اکنون شیعه،سنی و همه قومیت ها در کنار هم و به عشق انقلاب و تحت زعامت رهبری بیشتر از همیشه نیاز به وحدت و همدلی داریم.
حیاتی افزود: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با دوراندیشی مسیر آینده را تشریح و به این نکات اشاره کردند که ایران با تکیه بر جوانان مومن و انقلابی می تواند آینده درخشانی در منطقه و جهان داشته باشد.
وی تکریم شعائر الله را از آموزه های دین خواند و افزود: فعالان فرهنگی انسان های بزرگی هستند که منشاء فعالیت های آنها در حوزه های فرهنگی و دینی، دین را در جامعه پویاتر می کند.

*سبک زندگی اسلامی در حال حذف است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز عمر را سرمایه ای خواند که باید با آن بهترین تجارت را داشت و افزود: ایمان و جهاد تجارتی سودمند با دین است که انبیا و اولیا بر آن تأکید و به آن سفارش کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، تجلیل از فعالان فرهنگ دینی را شکر نعمت خواند و افزود: در فرهنگ دینی ما بر تجلیل و تکریم تاکید شده و اگر می خواهیم جامعه ما درست شود باید از طریق معروف ها و گسترش آن در جامعه، منکرها را کم کنیم.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی از زندگی مردم حذف شده، افزود: سبک زندگی اسلامی باید در همه حوزه ها خود را نشان دهد اما این طور نیست و این روزها غربزدگی بیشتر مشهود است.
وی با اشاره به فرهنگ غنی کشور گفت: در حالی که همه چیز ما باید رنگ دینی داشته باشد اما این طور نیست و بازار و جامعه و معماری ما در حال تغییر است.
وی افزود: بازار به هم ریخته است و بازار اسلامی که در کنارش مسجد بود و بازاری برای نماز به مسجد می رفت کمتر دیده می شود.
امام جمعه بجنورد افزود: اکنون برخی از بازاری ها به مسجد نمی روند و اگر هم بخواهند برای نماز بروند با در بسته مسجد مواجه می شوند و از سویی اصول خرید و فروش اسلامی هم در بازار ما رعایت نمی شود.
وی تاکید کرد: فعالان فرهنگی این آموزه ها را به مردم یاد دهند تا سبک های زندگی بدلی و غربی جای سبک زندگی اصیل و واقعی را نگیرد.
وی با بیان این که غرب برای جوامع دینی قهرمان سازی می کند، ادامه داد: مراقب باشیم برای ما قهرمان های بدلی درست نکنند.
در پایان این همایش از 40 فعال فرهنگی در حوزه دین به نمایندگی از 250 منتخب این بخش در خراسان شمالی تجلیل شد.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.