به گزارش ایرنا؛ ولی الله حیاتی روز شنبه در نخستین نشست برنامه ریزی هفته هنر انقلاب اسلامی، از هنر به عنوان گویاترین زبانها برای انتقال فرهنگ ها و مفاهیم و ارزش ها یاد و بیان کرد: شهید آوینی از نادر هنرمندانی است که رشادت و جانفشانی فرزندان این مرز و بوم را به زیباترین زبان به تصویر درآورد.
وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس آن چنان زوایای پنهانی دارد که هنوز هم باید روی آن کار شود، افزود: شهید آوینی کاری ارزشمند را آغاز کرد که ناتمام ماند و امروز وظیفه جامعه هنری است که این رسالت بر زمین مانده را به انجام برساند.
حیاتی گفت: امروز با نسلی مواجه هستیم که در حوادث انقلاب و دفاع مقدس نبوده و آن را درک نکرده است، بنابراین برای انتقال موثر این رشادتها باید از زبان هنر استفاده کرد.
وی با اشاره به همزمانی هفته هنر انقلاب با هفته ارتش، بر لزوم پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه ها تاکید و بیان کرد: تشکلها باید با گردآمدن در کنار هم، برنامه گسترده ای را به اجرا درآورند‌ و ارزش و غنای برنامه ها را بالاتر ببرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر اطلاع رسانی برنامه ها توسط صدا و سیما و شهرداری ها در فضای شهری تاکید کرد و افزود: دانشگاه ها هم باید حتما از راویان معتبری استفاده کنند و بخشی از فضای دانشگاه ها و آموزش و پرورش به روایتگری هنرمندان دفاع مقدس اختصاص یابد.
حیاتی، با اعلام آمادگی نسبت به حمایت مادی و معنوی از اجرای یک برنامه محوری در مرکز استان و دیدار هنرمندان با استاندار، گفت: باید هنرمندان شهید استان در این ایام برجسته شوند و ابعاد مختلف زندگی شهدا در رسانه ها بازتاب یابد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد در اجرای برنامه ها، گفت: مسجد اولین خاستگاه هنر و نقطه آغازین حرکتهای انقلاب است بنابراین باید نقش مسجد در این ایام پررنگ دیده شود.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این نشست به برگزاری پنجمین ساله هفته هنر انقلاب در استان اشاره کرد و افزود: این استان از نخستین سال ستاد این هفته را تشکیل داد و با وجود قرار گرفتن در ایام تعطیلات نوروز، این برنامه با طراوت خاصی برگزار می شود.
وحید نمازی، خواستار اختصاص بودجه خاص برای برپایی برنامه های ویژه هنرمندان در این هفته، تشکیل ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان ها و حضور مدیران در جلسات این هفته در کنار هنرمندان برای ایجاد قوت قلب در بین آنها شد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.