به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز شنبه در جلسه قدردانی از فعالان کانون های مساجد استان اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مهارت و ابزار علم خاص خود، استعدادهای درخشان را شناسایی کنند.
وی در ادامه سایش باورها و ریزش اخلاق را دو خطری دانست که در کمین جوانان است و در این راستا دشمن هم اکنون تلاش گسترده ای را آغاز کرده است.
امام جمعه بجنورد همچنین با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری پیشانی مساجد هستند اظهار داشت: باید کانون ها درست دیده شوند و مساجد هیچ گاه به فراموشی سپرده نشوند.
وی بر برجسته سازی اخلاق و معنویت در مساجد تاکید کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب بعد از پیروزی انقلاب در مساجد رویش های زیادی داشته ایم که وظیفه کانون ها صیانت از این رویش ها و ایجاد رویش های جدید است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه این سفره باید بزرگ تر شود افزود: باید با آینده نگری افق های دور دست را ترسیم کنیم.
وی به گام دوم انقلاب نیز اشاره ای کرد و گفت: در 40 سال تجربه اندوخته ایم، با توجه به تجربه و افتخارات گذشته باید آینده زیبا تری در سه حوزه فرد سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بسازیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه سه روستای این استان به عنوان برتر کشوری انتخاب شدند گفت: 10 روستا در سطح کشور به عنوان دوستدار کتاب شناخته شدند.
حسین فرخنده بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون جریانی در روستاها در این راستا اتفاق افتاده است.
در پایان این جلسه شماری از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان تقدیر شدند.
هم اکنون 364 کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی با 22 هزار عضو فعال وجود دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.