به گزارش ایرنا سردار اسماعیل قاآنی، پنجشنبه در یادواره ۱۱۱ شهید شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی، شهدا را از اساسی ترین عوامل پیروزی انقلاب برشمرد و افزود: با جان فشانی شهدا بود که علیرغم دشمنی های گسترده استکبار جهانی، نظام ما روز به روز تنومندتر شد و با عزت ایستاد و از خودش و محرومان جهان دفاع کرد.
وی با بیان اینکه اگر فداکاری شهدا نبود اوضاع کشور به شکل دیگری بود، اظهار داشت: زیبایی فداکاری و ایثار شهدا در زبان وصف نمی گنجد.
سردار قاآنی گفت: شهدای ما نه تنها مملکت را نجات دادند بلکه راه نجاتی شدند برای هر ملتی که بخواهد مستقل روی پای خود بایستد و با اتکای به خدا در مقابل قدرت های مادی بایستد.
وی اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس نیز شهدای ما راه و روشی ابداع کردند که به برکت ولایت فقیه، استادانه عمل کرده و مورد تحسین مبارزان عالم قرار گرفتند.
جانشین فرمانده نیزوی سپاه قدس گفت: امروز با الهام از راه شهدا کسانی در دنیا تربیت یافته اند که قادرند در مقابل قدرت های بزرگ بایستند و مقاومت کنند.
وی با بیان اینکه شهدا با منش و رفتار خود باعث شدند دیگران راه مبارزه عزتمندانه مبتنی بر مبانی دینی را بیاموزند، اظهار داشت: شرایط مقاومت، که امروز بر فلسطین اشغالی حاکم است، همگی الهام گرفته از فرهنگ شهدا است.
سردار قاآنی افزود: امروز رزمندگان فلسطین از مکتب الهام بخش شهدای انقلاب اسلامی روز به روز بیشتر عزت یافته و قدرت فراگیر پیدا کرده اند.
وی از اسرائیل به عنوان ناامن ترین رژیم ها یاد کرد و اظهار داشت: امروز بخش قابل توجهی از امکانات عملیاتی مبارزان غزه توسط خود آنان تولید می شود که برگرفته از مکتب و مرام شهدای ما است.
جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس گفت: به برکت شهدا، دشمن در هر نقطه از آبهای اطراف و در برابر موشک های ما باشد، بهترین هدف برای ما است که می توان با دقت تمام آنها را هدف قرار دهد.
سردار قاآنی افزود: راه ما با مسیر با عظمت و با عزتی که شهدا برایمان باز کرده اند در کمال اقتدار، کاملا روشن است و تمام شدنی نیست.
شهرستان مرزی راز و جرگلان 70 هزار نفر جمعیت دارد که عمده آنان ترکمن های اهل سنت هستند.
شهر راز، مرکز این شهرستان در 120 کیلومتری شمال بجنورد قرار دارد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.