هادی جواهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع کل اراضی واگذار شده در سطح شهرستان، 480 هکتار در بخش طرح های کشاورزی، 632 هکتار در بخش غیر کشاورزی (خدماتی و صنعتی ) و 178 هکتار به بنیاد مسکن به منظور توسعه مسکن بوده است.
وی با بیان اینکه امسال 9.5 هکتار طرح های مختلف اراضی ملی در این شهرستان واگذار شد گفت: از مجموع کل طرح ها 5 هکتار مربوط به بخش کشاورزی و 4.5 هکتار مربوط به طرح های دستگاه های دولتی می باشد.
جواهری افزود: شناسایی هر چه بیشتر عرصه های مورد واگذاری با انجام مطالعات پتانسیل یابی برای واگذاری اراضی برای اهداف توسعه از ضروریت های انکارناپذیر است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان تهیه و تدوین معیارها و ضوابط فنی ارزیابی استعدادیابی اراضی برای باغداری، کشاورزی، صنایع و خدمات ارزیابی توان اکولوژیک عرصه های منابع طبیعی در راستای طرح آمایش سرزمین ایجاد درآمد و اشتغالزایی کارشناسان رشته های کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای سطح معیشتی روستاییان و تامین زمین برای توسعه پایدار صنعتی را از جمله اهداف واگذاری عنوان کرد.
گستره شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.