به گزارش ایرنا حسن وحید روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این نهال ها بیشتر از گونه های جنگلی، مرتعی و بیابانی است که به صورت رایگان توزیع می شود.
وی گفت: گونه هایی که برای توسعه فضای سبز استفاده می شود شامل سرو خمره ای و نقره ای، افرا، زبان گنجشک، کاج، صنوبر و گونه های جنگلی نیز شامل ارس، داغداغان، ارغوان، زرشک، سیاه تلو و افرای جنگلی است.
وی اظهار داشت: از مجموع نهال ها 70 هزار اصله صنوبر است که با هدف تولید چوب، تقویت و کمک به طرح تنفس جنگل و اقتصاد جوامع محلی توزیع می شود.
وی گفت: این نهال ها برای احیای عرصه های منابع طبیعی و توسعه فضای سبز با مشارکت دستگاه ها و واحدهای مختلف در عرصه های منابع طبیعی، بوستان ها، پادگان ها، مدارس و فضای کارخانه ها کاشته می شود.
وحید اظهار داشت: نهال های صنوبر در حاشیه رودها، چشمه ها، مزارع و مناطقی که دارای آب کافی باشد، کشت می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 227 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و 153 میلیارد ریال استانی برای اجرای طرحهای حوزه منابع طبیعی مصوب شده بود که به ترتیب 142 میلیارد ریال و 87 میلیارد ریال اختصاص یافت.
وحید اظهار داشت: امسال 210 میلیارد ریال برای 24 حوضه آبخیز استان با هدف مشارکت جوامع محلی و مناطق بحران اختصاص یافت.
وی افزود: امسال 74 هکتار از عرصه های طبیعی استان شامل 13 مورد دچار آتش سوزی شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال به یک چهارم کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: پارسال 289 هکتار عرصه طبیعی استان شامل 41 مورد طعمه آتش شده بود که امسال با همکاری جوامع محلی و دستگاه ها، سطح آتش سوزی ها کاهش یافته است.
وی بر همکاری و مشارکت جوامع محلی و دوستداران طبیعت در بحث خاموش کردن آتش عرصه های منابع طبیعی تاکید و بیان کرد: سه هزار نفر از شهروندان و روستانشینان ساماندهی و گروه بندی شده اند که تاکنون کمک رسان بسیار خوبی بوده اند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.