یوسف یعقوبی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 49 درصد دیگر درآمد مالیاتی این استان هم از اشخاص حقوقی غیردولتی و حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی دریافت می شود.
وی همچنین تحقق 6 درصد درآمد مالیاتی از بخش مشاغل و 5 درصدی سرقفلی ها، مستغلات و نقل و انتقال ملک را از دیگر محل های تحقق درآمدهای مالیاتی دانست و افزود: 3 درصد مابقی درآمدها نیز از بخش های متفرقه تامین می شود.
یعقوبی نژاد از تحقق 92 درصدی درآمدهای مالیاتی استان در 11 امسال امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از 18 درصد رشد برخوردار بوده است.
وی به تامین 90 درصد درآمدهای استان از محل مالیات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان بهمن ماه امسال مجموع وصولی مالیات دو هزار و 370 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: این میزان شامل یک هزار و 490 میلیارد ریال مالیات مستقیم و 880 میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم می شود.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی یادآور شد: علاوه بر این درآمدها 750 میلیارد ریال عوارض نیز به حساب شهرداری ها و دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری پرداخت شد که هر ماه وصولی ماه قبل به حساب آنها واریز می شود.
وی میزان پرداختی به شهرداری ها در سال گذشته را 600 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: پرداختی های امسال از رشد 25 درصدی برخوردار بوده است.
یعقوبی نژاد در خصوص مصوبه مجلس در رابطه با الزام نصب دستگاه مکانیزه فروش در تمامی اصناف نیز اظهار داشت: تایید این مصوبه توسط شورای نگهبان در افزایش درآمدهای مالیاتی به دلیل دسترسی به فروش اصناف بسیار تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا؛ استان 863 هزار نفری خراسان شمالی، از استان های محروم کشور است که در سال های اخیر، با مشکل عدم تحقق درآمدها روبه رو بوده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 26 هزار واحد صنفی و 138 اتحادیه دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.