علی اصغر هدایتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مصوبه مجلس مبنی بر افزایش دو برابری تسهیلات ازدواج بسیاری از زوجین منتظر هستند تا تسهیلات خود را در سال 98 دریافت کنند تا از تسهیلات 600 میلیون ریالی بهره مند شوند.
وی افزود: هم اینک فقط در بانک ملی 118 نفر پشت نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند که از این تعداد 14 نفر در انتظار اخذ وام و 33 نفر در مرحله تکمیل پرونده هستند.
وی گفت: همچنین 71 نفر در انتظار پذیرش هستند که ثبت نام خود را انجام داده اند ولی مراجعه ای به بانک نداشته اند تا از وام 600 میلیونی در سال 98 استفاده کنند.
هدایتی اظهار داشت: این در حالی است که تا ماه گذشته چیزی به نام پشت نوبتی در پرداخت تسهیلات ازدواج نداشتیم و این تسهیلات حداکثر تا 10 روز به متقاضیان پرداخت می شد.
وی با اشاره به نبود هیچ گونه محدودیت در پرداخت تسهیلات ازدواج در بانک ها، افزود: امسال 13 هزار و 169 فقره تسهیلات به مبلغ دو هزار و 105 میلیارد ریال پرداختی داشته ایم.
هدایتی از تسهیلات ازدواج به عنوان تنها وام هایی یاد کرد که 100 درصد مبالغ در مسیر ازدواج هزینه می شود و گفت: بیشترین تسهیلات ازدواج با درصد سهم 21.5 درصدی توسط بانک ملی پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین بانک کشاورزی با 18.64 درصد و بانک ملت با 15 درصد در ردیف های بعدی بیشترین تسهیلات پرداختی قرار دارند.
رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی یادآور شد: در حال حاضر منابع لازم سال 98 برای تامین این تسهیلات توسط بانک ها دیده شده و به استان ها تخصیص یافته و مشکلی در این زمینه نداریم.
کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی خراسان شمالی شامل 13 بانک است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.