علی ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سیاست این سازمان تنوع بخشیدن به تولیدات و محصولات این قشر است اظهار داشت: این طرح توسط شرکت تعاونی عشایری شهید شعبانی شیروان در سطح 30 هکتار، برای کشت گیاه دارویی گل محمدی برای عشایر این شهرستان است.
وی گفت: پیش بینی می شود با اجرای این طرح و جذب اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال تحول بزرگی در زمینه تولیدات محصولات عشایری در این شهرستان به وجود آید.
ابراهیمی با اشاره به دیگر فعالیت های شرکت تعاونی عشایری شیروان افزود: اجرای تغذیه علمی در دام سبک( داشتی و پرواری) از دیگر طرح های ترویجی در دست اجرای این شرکت است که باعث می شود عشایر با استفاده از جیره غذایی مناسب و تغذیه علمی دام، هزینه های تولید را به حداقل برسانند.
رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: در این طرح عشایر تولید گوشت را از متوسط 17 کیلوگرم در قبال تولید یک کیلوگرم گوشت قرمز به ازای 7.5 کیلوگرم برای هر کیلوگرم گوشت، مصرف علوفه را کاهش می دهند.
شهرستان شیروان 2 هزار و 800 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 15 هزار نفری دارد که در قالب 9 طایفه 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.