محمدعلی شجاعی یکشنبه شب در نشست ستاد ساماندهی جوانان از این قشر به عنوان موتور محرکه و مولد کشور یاد و عنوان کرد: اگر برای جوانان وقت ویژه بگذاریم اشتباه نکرده ایم و کمک بزرگی به استان و کشور خواهد شد.
وی افزود: متاسفانه در کشور ما علی رغم تمام تلاش هایی که صورت گرفته وقتی زندگی جوانان را می بینیم، مشاهده می کنیم که به کار هجوم نبرده ایم و در واقع وقت زیادی برای حل مشکلات آنها نگذاشته ایم.
شجاعی، تنها مشکل جوانان را اشتغال ندانست و گفت: عموم مردم به این امید دارند که مشکلات جوانان حل شود و این را بحق از مسئولان توقع دارند.
وی با بیان اینکه در ایجاد ناهنجاری ها و مشکلات همه ما مسئول هستیم، افزود: باید با یک برنامه مدون به این برنامه ورود پیدا کرده و در این خصوص شرح وظایف مشخصی داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به داشتن ایده های خاص برای استان تاکید کرد و گفت: این استان جوانان مستعد، توانمند و باذوقی دارد بنابراین باید شرایط لازم برای به ظهور رساندن این ایده ها را فراهم کرد.
وی با اشاره به عقب بودن خراسان شمالی در اعطای وام های ازدواج، اظهار داشت: باید پشت نوبتی بانک ها را به صفر برسانیم.
وی از پارک علم و فناوری به عنوان یک جایگاه بسیار مهم یاد کرد و گفت: بها دادن به جوانانی که تولیدات غیرتکراری و بر اساس نیاز روز کشور دارند، می تواند بسیاری از نداشته های کشور را تامین کرده و توسعه استان و کشور را رقم بزند.

* نظام اداری حال خوبی ندارد
شجاعی به گرفتاری های موجود در نظام اداری اشاره کرد و افزود: متاسفانه نظام اداری ما حال و روز خوبی ندارد و ما یاد نگرفته ایم کارها را سر موقع انجام دهیم و بنابراین حال مردم را هم بد می کنیم.
وی از مسئولان خواست مردم را معطل نکنند و درد آنها را درمان کنند زیرا که مردم مشکلات زیادی دارند و نباید ما نیز به این مشکلات آنان بیفزاییم.
استاندار خراسان شمالی خواستار ربط دادن مشکلات جوانان به ستاد مبارزه با مواد مخدر و کاهش مسائل ناشی از اعتیاد و آسیب های اجتماعی موجود در بین جوانان شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این نشست از آغاز ساخت خانه های جوان در این استان از چهار ماه قبل خبر داد و گفت: هم اینک این خانه ها در سه شهر استان در حال ساخت است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
کوروش بهادری افزود: اعتبار اختصاص یافته به خانه جوان شهر بجنورد هفت میلیارد و 300 میلیون ریال و شیروان و اسفراین هر کدام پنج میلیارد ریال است.
وی یادآور شد: ساخت خانه جوان مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان نیز توسط پیمانکار آغاز شده و در 6 ماهه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا؛ در این نشست آماده سازی یک طرح کامل و ویژه برای رفع مشکلات جوانان و طرح ویژه برای مسکن جوانان، به صفر رساندن پشت نوبتی های تسهیلات ازدواج، بیان خواسته ها توسط پارک علم و فناوری برای استفاده بهینه از ایده های جوانان مصوب شد.
همچنین واگذاری بهره برداری از ورزشگاه 15 هزار نفره بجنورد به شهرداری، از مسیر قانونی و نیز واگذاری فضاها و تجهیزات ورزشی بلااستفاده و کم کار به بخش خصوصی مورد تصویب قرار گرفت.
بر اساس اعلام اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی از مجموع جمعیت 863 هزار نفری این استان 278 هزار نفر در گروه 15 تا 29 سال قرار دارند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.