به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل علی عابدی اظهار داشت: تولیدات صنایع دستی استان از جمله سفال و سرامیک، دست بافته های داری و پارچه بوده که به کشورهای چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شده است.
وی ارزش این صادرات را به لحاظ وزنی 20 تن عنوان کرد و افزود: توسعه بازرگانی در بخش صنایع دستی بویژه فروش خارجی و صادرات یکی از اولویت هایی است که دنبال می کنیم.
عابدی بر برنامه ریزی به منظور ارتقای کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی استان تاکید کرد و گفت: تاکنون پنج فقره نشان اعتماد برای فروشگاه های صنایع دستی استان برای تقویت فروش و بازرگانی صادر شده است.
وی افزود: فعالان صنایع دستی استان می توانند با استفاده از طرح فروش محصولات صنایع دستی بوسیله تجارت الکترونیک و فروشگاه های مجازی، تولیدات خود را در بازار‌های جهانی به فروش برسانند.
هم اکنون خراسان شمالی 60 رشته زنده و فعال صنایع دستی دارد و 15هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه تولید این صنایع فعالیت می کنند.
قالیچه و پشتی ترکمنی، گلیم، سفره کردی و جاجیم، چادرشب ابریشمی، کلاه کرکی و چارق دوزی از مهم ترین صنایع دستی استان محسوب می شود.
خراسان شمالی بیش از 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.