سید اصغر مطهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دو سال پیش برای ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهرستان درخواستی با محوریت سنجش گرد و غبار داده شده که متاسفانه محقق نشده است.
وی ضمن اشاره بر ضرورت ایستگاه سنجش گرد و غبار در این شهر گفت: برای ایجاد این ایستگاه 6 میلیارد ریال اعتبار لازم است زیراکه یکی از موضوعات که شهر و روستا را تحت تاثیر قرار می دهد گرد و غبار محیطی است و مردم حق دارند در محیطی سالم تنفس کنند.
مطهری با بیان اینکه تاکنون در این شهرستان مشکل خاصی در خصوص گازهای آلاینده وجود نداشته است، افزود: برخی روزها دید افقی این شهرستان کاهش پیدا می کند و شرایط جوی متغیر است که با توجه به کمبود بارش ها و از سویی شرایط اقلیمی، توپوگرافی، تحلیل رفتن پوشش گیاهی و اراضی کشاورزی در حال شخم زدن، گرد و غبار محیطی را شدت می دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به نقش شهرداری ها گفت: وظیفه شهری شهرداری ایجاب می کند محیط زیست سالم را برای مردم در نظر گیرد که در اکثر شهرها شهرداری ها نقش خوبی داشته اند ولی در شیروان شهرداری هیچ گونه ورودی در این خصوص نداشته است.
مطهری افزود: وسایل حمل و نقل عمومی، کارخانه ها، انرژی های مصرفی و ... از جمله عواملی هستند که نقش به سزایی در آلودگی هوا دارند که نیازمند همکاری و تعامل همه سازمان‌های مرتبط و تمرکز مسوولان برای کاهش پیامدهای این پدیده است.
شیروان دارای دو کارخانه شامل قند و آبمیوه گیری بهنوش است.
تاکسی های شهری شیروان 313 دستگاه و تعداد تاکسی های خطی روستایی 107 دستگاه است که در حال حاضر در شیروان 19 دستگاه اتوبوس و مینی بوس کار جابه جایی مسافران را بر عهده دارند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.