مهندس حسن نامجو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون از این تعداد 44 واحد به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: از مجموع پروانه های تاسیس صادر شده برای واحدهای گلخانه ای استان 44 فقره در سال جاری بوده است.
نامجو گفت: همچنین در راستای کاهش روند و تسهیل در صدور مجوزهای گلخانه ای نیز از ابتدای سال جاری موافقت اصولی از چهارچوب صدور پروانه حذف و پروانه تاسیس به صورت مستقیم صادر می شود.
وی افزود: با وجود این، اگر نظام بانکی برای کشاورزان زیاد سخت گیری نکند و روند ارائه تسهیلات را تسهیل کند در بحث گلخانه های استان جهش چندبرابری خواهیم داشت.
وی یادآور شد: بیشتر گلخانه های استان هم اینک به تولید سبزی و صیفی می پردازند و فقط سه واحد بزرگ 200 تنی تولید قارج، یک واحد گل های زینتی شاخه بریده و یک واحد گل های آپارتمانی نیز در استان فعال است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی یادآور شد: این در حالی است که به منظور تولید بهتر و بیشتر مهندسان این سازمان در تمامی مراحل ساخت واحد گلخانه تا تولید کنار کشاورزان هستند و راهنمایی های لازم را ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا؛ به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی 47 هکتار گلخانه در سطح این استان به منظور استفاده بهینه از آب و ترویج کشت های گلخانه ای ایجاد شده است.
میزان تولید گلخانه های استان شامل 4 هزار و 375 تن انواع محصولات صیفی و سبزی، دارویی و 342 هزار گیاه گلدانی است.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار زراعی و مابقی باغ است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.