مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه گردشگری غذا امروزه به یکی از ژانرهای سفر و گردشگری در سراسر جهان بدل شده است اظهار داشت: خیابان غذا در شریعتی شمالی بجنورد از 27 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین 98 راه اندازی می شود.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل، حبیب یزدان پناه با بیان اینکه خیابان غذا از ویژه برنامه های این اداره کل برای استقبال از نوروز است، گفت: در این مکان ترکیبی از غذاهای سنتی و بومی ارائه و فضایی برای حضور خانواده ها طراحی شده است.
وی افزود: در این خیابان 20 غرفه و دو سیاه چادر برای پذیرایی از مسافران نوروزی و شهروندان بجنوردی آماده خواهد شد و همچنین چندین گروه نمایش و دو گروه موسیقی نیز اجرا خواهند داشت.
وی با بیان اینکه فضای مناسب برای خانواده ها در این خیابان در نظر گرفته می شود گفت: همچنین کافه کتاب نیز در این خیابان راه اندازی خواهد شد.
یزدان پناه با اشاره به اینکه یکی از مشاغل وابسته به صنعت گردشگری، تولید و ارائه غذاهای محلی و خیابانی است اظهار داشت: این طرح با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه گردشگری شهری در بجنورد اجرا می شود.
وی افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری، اجرای موسیقی خیابانی و موسیقی محلی، هنرهای خیابانی و ارائه سوغات و صنایع دستی نیز از دیگر برنامه های جانبی در خیابان غذای بجنورد است.
وی اظهار داشت: همشهریانی که در یکی از زمینه های غذا، هنرهای خیابانی و صنایع دستی علاقه مند به مشارکت و حضور در این طرح هستند می توانند از هم اکنون تقاضای خود را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام کنند.

* بیش از 100 نوع غذای سنتی در خراسان شمالی تهیه می شود
به گزارش ایرنا به نقل از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بیش از 100 نوع غذای سنتی در این استان وجود دارد.
دلمه، فتیر مسکه، آش یارمه، نان محلی قطاب، شله ماش، قروتو، کاچی، اُجِز یا اشکنه، آش جوشواره، دیمه ‌دَنی، قابلی، کماج و آش بلکه از جمله غذاهای سنتی استان خراسان شمالی است.
در خراسان شمالی کردها، تات ها، ترک ها، ترکمن ها و حتی بلوچ ها انواع و اقسام غذا ها و نان ها و دمنوش های خاص خودشان را دارند.
استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهدمقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند در این استان هشت هزار و 700 جاذبه گردشگری شناسایی شده در حوزه های مختلف وجود دارد.
این استان در شمال شرق کشور قرار دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.