عبدالهادی فقهی زاده پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران خراسان شمالی موسسات قرآنی را شامل سه بخش فعال، نیمه فعال و غیرفعال و کاغذی دانست و اظهار داشت: از مجموع این موسسات حدود دوسوم فعال و یا نیمه فعال هستند.
وی افزود: این موسسات گاه به صورت مقطعی و در مقاطع مختلف و به اقتضای توانایی مالی و فرهنگی و استقبال مردم فعالیت دارند ولی برخی از آنها نیز به صورت چندنوبته فعال هستند.
وی گفت: تعدادی از این موسسات نیز ویژه هستند که سالانه حافظان بسیاری را تربیت و با داشتن شعب بسیار در سطح کشور، فعالیت های چشمگیری را در حوزه قرآن و عترت انجام می دهند.
فقهی زاده با اشاره به مطلوب نبودن اعتبارات و بودجه های قرآنی در کشور، اظهار داشت: این بودجه ها جوابگوی نیاز فعالان قرآنی و حمایت از فعالیت های قرآنی در شرایط امروز جهان اسلام نیست.
وی با بیان اینکه هدف ما دولتی کردن فعالیت های قرآنی نیست، گفت: این فعالیت ها باید همانند قرون پیش که مردمی بود به مسیر خود شتابان ادامه دهد اما بدون شک توجه به قرآن برای هدایت بشر و جهت دهی صحیح به این فعالیت ها در عرصه هایی که کمبود داریم نیازمند اعتبارات دولتی است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله این حمایت ها را بیمه فعالان قرآنی دانست که تا حدود زیادی در سال های قبل انجام شده و امسال نیز نتایج خوبی داشته و برای سال های آینده نیز ادامه دارد.
وی یادآور شد: ورود قرآن به فضای مجازی و عرصه بین الملل و تاکید به قرآن به عنوان اصلی ترین عنصر دیپلماسی جهان و محور اصلی وحدت بین اقوام و مذاهب نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است.
فقهی زاده گفت: امروز مسئولان ارشد نظام توجه بسیاری به این مسائل دارند اگر چه در عمل با برخی مشکلات مواجه هستیم و تخصیص های مناسبی انجام نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا برای پاسداری از فرهنگ دینی و پاسداشت عناصر انسانی نیازمند تقویت و حمایت بیشتر از فعالیت های قرآن و عترت هستیم تا فرهنگ ملی در سایه سار آن بیشتر بدرخشد.
فقهی زاده در ادامه از برگزاری جشنواره دوسالانه جایزه بزرگ نهج البلاغه در اسفندماه امسال در تالار وحدت تهران با شرکت افزون بر یکهزار اثر پژوهشی از سراسر جهان خبر داد و افزود: در طول امسال نیز هشت جشنواره ملی و بین المللی هنری با عنوان جشنواره آیات در حال برگزاری است که تعدادی انجام شده و مابقی تا پایان فروردین ماه برگزار می شود.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در آیین اختتامیه جشنواره های هفته قرآن و عترت به خراسان شمالی سفر کرده بود.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.