علی ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای این طرح از اول دی ماه سال جاری اظهار داشت: هم اکنون پروانه چرا برای این خانوارها صادر شده است و ادامه پیدا خواهد کرد به طوریکه در اجرای این طرح مراتع یک هزار و 300 خانوار عشایری کوچنده باید تجدید ممیزی شوند.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه شیروان 80 درصد عشایر کوچرو منطقه را دارد گفت: ناظر این طرح از شیروان انتخاب شده است که تمام قشلاق های عشایری در سه شهرستان مراوه تپه، گنبد و کلاله که شامل 62 محله عشایری می شود بازدید و سرکشی می کنند.
ابراهیمی افزود: ناظر تمامی عشایر حاضر را لیست می کند و در مورد آنان فرم درخواست صدور پروانه چرا صادر و ذینفع می شوند که توصیه می شود عشایر حتما در این فصل سال آنجا حضور داشته باشند در غیر اینصورت حق هیچ گونه ادعایی ندارند و حق آنان پایمال می شود.
رییس اداره امور عشایری شیروان با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: هدف این است وقتی عشایر از خراسان شمالی به گلستان می روند آنجا ذینفع شوند و از لحاظ قانونی مجاز باشند که دام ها را به مرتع ببرند و از علوفه آن بهره مند شوند که تمامی هزینه های آن بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان است.
شهرستان شیروان 2 هزار و 800 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 15 هزار نفری دارد که در قالب 9 طایفه 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.