به گزارش ایرنا؛ دکتر علی محقر روز چهارشنبه در نشست معاون اداری مالی و مدیرکل اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعضای شورای این دانشگاه اظهار داشت: همچنین 80 میلیون ریال فقط در بخش هزینه ای داریم که اگر 100 درصد بودجه امسال نیز تخصیص یابد باز هم عقب هستیم.
وی گفت: در این مدت 23 میلیارد ریال درآمد اختصاصی نیز داشته ایم که 11 میلیارد و 470 میلیون ریال آن بابت اقساط تسهیلات گرفته شده و 6 میلیارد و 200 میلیون ریال برای پرداختی پژوهش های خارجی و پنج میلیارد و 700 میلیون ریال برای سایر موارد هزینه شده است.
محقر در ادامه نسبت اعضای غیرهیات علمی به هیات علمی را درحدود 0.54 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود این و با توجه به گستره فیزیکی و فضاهای مختلف دانشگاه نیازها در این حوزه بسیار بیشتر است.
وی با اشاره به برون سپاری نیروهای شرکتی در دانشگاه، افزود: هم اینک از ظرفیت نیروهای پاره وقت به صورت تمام عیار استفاده می شود.
محقر با اشاره به مشکل اشتغال جوانان تحصیل کرده به عنوان مهم ترین دغدغه خانواده ها، گفت: این نیروهای پاره وقت با شرایط بسیار سخت و بدون اعمال نفوذ و سفارش، از بین افراد بسیار زیادی انتخاب می شوند و سرمایه بسیار خوبی هستند.
وی افزود: وقت و زمان بسیار زیادی برای آموزش این نیروها صرف می شود اما، به دلیل عدم ثبات و امنیت شغلی و نبود مجوز در هر زمانی که کار بهتری پیدا کنند دانشگاه را ترک می کنند و دیگران از این سرمایه ها بهره می برند.
رئیس دانشگاه بجنورد با اشاره به شکل گیری توسعه بسیار خوب در این دانشگاه بویژه از سال 92 به بعد، اظهار داشت: در ابن سال ها اعتبارات خوبی از محل های مختلف جذب شد که از جمله آنها 48 میلیارد ریال اعتبار سفر رهبری برای ساخت مسجد دانشگاه بود.
وی افزود: همچنین از محل سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی در سال 94 به دانشگاه تزریق شد که حاصل آن احداث دانشگاه علوم پایه بود.
محقر به تعاملات بسیار خوب با مسئولان استانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از ظرفیت دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به ویژه در پیاده روسازی، آسفالت ریزی وآب رسانی و... بخوبی استفاده شده است و تمامی هزینه ها با اعتبارات بسیار اندک صورت گرفت.
معاون دانشگاه بجنورد نیز با اشاره به مساحت 162.5 هکتاری دانشگاه، اظهار داشت: هم اینک 50 هکتار هکتار این محوطه به صورت موثر در دستور کار بهره برداری است.
جواد هراتی از ساخت دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه، ساخت و تجهیز دانشکده پتروشیمی و محوطه سازی به عنوان پروژه های در دست اقدام دانشگاه یاد کرد و افزود: هم اینک فقط حدود 50 درصد مسیر ها و راه های دسترسی موجود آسفالت هستند.
وی افزود: از 20 ساختمان موجود در دانشگاه به دلیل کمبود اعتبار فقط چهار ساختمان دارای محوطه هستند.
هراتی از شبکه دیتا و فیبرنوری، ایجاد محوطه و فضای سبز مناسب، محوطه سازی پارک های جنگلی و بوستان سازی و باغ گیاه شناسی به عنوان پروژه هایی یاد کرد که نیازمند تامین اعتبار از ردیف های ملی هستند.
وی با بیان اینکه سه پروژه مهم سفر ریاست جمهوری شامل آزمایشگاه مرکزی، توسعه مهمانسرا و استخر نیز نیازمند تزریق منابع مالی برای تکمیل هستند، گفت: برای توسعه دانشکده علوم انسانی، سلف مرکزی و دانشکده هنر نیز باید اعتبارات لازم از محل استانی تامین شود.
مشاور رئیس دانشگاه در امور خیرین و مشارکت های مردمی نیز از ثبت بنیاد خیران دانشگاه و مشخص شدن اعضای آن خبر داد و گفت: با این وجود در مراحل پایانی کار به مصوبه وزارت کشور برخورد کردیم که طی آن باید برای ثبت بنیاد خیریه حداقل سرمایه اولیه 6 میلیارد ریال داشته باشد.
دکتر حسین ایزانلو افزود: با رایزنی انجام گرفته این میزان به سه میلیارد ریال کاهش یافته اس.
وی افزود: دانشگاه دو پروژه خوابگاهی خیرساز دارد که می تواند به عنوان سرمایه اولیه بنیاد محسوب شود.
ایزانلو در پایان از برگزاری نشست خیران حامیان دانشگاه بجنورد در تاریخ هشت فروردین ماه سال آینده در بجنورد خبر داد.
به گزارش ایرنا؛ هم اینک21 رشته کارشناسی ارشد و 40 رشته کارشناسی با چهار هزار و 708 دانشجو و 171 عضو هیات علمی و 94 عضو غیرهیات علمی در دانشگاه بجنورد فعال است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.