دکتر اباصلت خراسانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: بیشترین مشکل در حوزه نیروی انسانی در بخش آزمایشگاهی دانشگاه ها است.
وی افزود: هم اکنون مشکلی در بخش نیروی انسانی در حوزه اعضای هیات علمی نداریم ولی بیشترین مشکلات در حوزه کیفی و کارمندی است.
وی با اشاره به تدوین 10 برنامه تحول در بحث کیفی توسعه نیروی انسانی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، افزود: در بحث کمی نیز بر اساس قانون برنامه ششم توسعه توسعه نیروی انسانی در حال پیگیری است.
خراسانی یادآور شد: در این راستا به عنوان یکی از مهم ترین برنامه سال آینده جذب 2 هزار نیروی متخصص در حوزه های علوم پایه، فنی و مهندسی و رشته های تخصصی برای آزمایشگاه ها در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: پیگیری های لازم در این رابطه در دست انجام است و در موعد مقرر اعلام می شود.
مدیرکل اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز گفت: این تعداد با توجه به تنوع موجود در اعضای هیات علمی سرباز، رسمی، پاره وقت، دانشگاه فنی و حرفه ای و دیگر اعضا از 24 هزار تا 40 هزار نفر را شامل می شود.
وی افزود: با این وجود بر اساس آمار برنامه ششم توسعه این میزان در حدود یک هیات علمی به 24 دانشجو است.
مدیرکل اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی از پروژه های در دست اجرای دانشگاه بجنورد بازدید و در جمع روسای دانشگاه های استان سخنرانی کرد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.