سید محمود سیدالحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ابلاغ امهال وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی بر اساس بند خ ماده 33 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه سال 9، سود و جریمه دیرکرد وام کشاورزان بخشیده و اصل بدهی برای مدت سه سال تمدید می شود.
وی گفت: در سطح کشور برای اجرای این طرح تنها 20 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که سهم استان از این رقم 340 میلیارد ریال است.
سیدالحسینی افزود: برای بخشودگی وام ها، بدهی های زیر 80 میلیون ریال در اولویت است و پس از آن بدهکاران وام های کمتر از 120 میلیون ریال و سپس وام های کمتر از 160 میلیون ریال می توانند از این فرصت استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده و با اولویت های تعیین شده، تنها بدهکاران بانکی وام های زیر 170 میلیون ریال استان می توانند از این فرصت استفاد کنند.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: 340 میلیارد ریال اعتباری که به استان تخصیص یافته است، تنها برای بخشودگی بدهی ها و جریمه های هشت هزار فقره پرونده بدهکار بانکی استان کفایت می کند.
وی افزود: کشاورزان بدهکاری که سررسید وامشان در بازه زمانی اول مهر سال 96 تا 29 اسفندماه امسال باشد، می توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک کشاورزی استان برای امهال وام خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: در این طرح، وام کشاورزان تا سه سال امهال می شود و دولت پرداخت سود تسهیلات این سه سال را تقبل کرده است.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: سود و وجه التزام وام کشاورزان بدهکار بخشیده و اصل وام برای سه سال تقسیط می شود و سود این سه سال توسط دولت به بانک پرداخت خواهد شد.
سیدالحسینی پیش از این گفته بود بر اساس بند خ ماده 33 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه سال 97، 14 هزار کشاورز استان مشمول استفاده از طرح امهال هستند.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان که مشمول این طرح هستند یکهزار و 900 میلیارد ریال بدهکار هستند.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و بخش زیادی از مردم در این بخش اشتغال دارند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.