به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآن در رسانه
اظهار داشت: اگر در این امر تعلل کنیم ضرر خواهیم کرد زیرا دشمن چهاراسبه در حال تاخت است و جوانان را هدف قرار داده است.
وی با تاکید بر عملیاتی تر کردن فعالیت های قرآنی، افزود: باید با بهره گیری از رهنمودهای رهبری، جلسات قرآنی را به خوبی تنظیم و معنویت و اخلاق را در جامعه گسترش داد تا انسان های خودساخته ای تربیت شوند که بتوانند جامعه را بسازند.
حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تاکیدات رهبری بر فردسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در دیدار با جوانان، اظهار داشت: این امر مسئولیت ما را در توجه به این سرمایه ها و امیدهای آینده کشور سنگین تر می کند.
وی با بیان اینکه اگر روی جوانان و نسل پایه خوب کار نکنیم آینده را نمی توان تضمین کرد، گفت: باید نگاه ها را توسعه داده و از حفظ و تلاوت، به سمت مفاهیم، تدبر و تفسیر قرآن برد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: باید زندگی های خود را با آموزه های قرآنی رنگ آمیزی کنیم تا قرآن در تمام شئون زندگی از معاملات، اقتصاد، سیاست و آموزش و پرورش ما موج بزند.
وی با تاکید بر اینکه باید قرآن در بطن زندگی ما قرار گیرد، افزود: قرآن قلب دین است بنابراین هر چه فرزندانمان را بیشتر با قرآن مانوس کنیم سعادتمندتر خواهیم شد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید خانه و فرزندان خود را با صوت قرآن مانوس کنیم تا به جای برخی موسیقی های فسادآفرین به سمت قرآن بروند و آنرا در زندگی به کار برند.
وی اظهار داشت: قرآن فقط برای خواندن نیست بلکه کتاب زندگی است که می توان با توجه به آن، جامعه محکم و استوار ساخت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: برگزاری این جشنواره ها می تواند درس ها و آموزه های قرآنی را تبدیل به رفتارهای اجتماعی کند.
حسین فرخنده افزود: با برگزاری این جشنواره ها تلاش داریم فضایی را برای اهالی فرهنگ و هنر فراهم کنیم که معرفت دینی در جامعه افزایش یابد و پیوند خوبی بین معرفت و هنر ایجاد شود.
به گزارش ایرنا؛ در این آیین از برگزیدگان جشنواره قرآن در رسانه خراسان شمالی قدردانی شد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.