به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری، شمار کلاس اولی های استان، 17 هزار و 867 نفر اعلام شده است و این کودکان باید در طرح سنجش شرکت کرده باشند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: کلاس اولی هایی که در طرح سنجش شرکت نکرده باشند، در روند ثبت نام با مشکل روبه رو خواهند شد.
عصمت بدخشان با بیان اینکه مدیران مدارس حق نداشته اند دانش آموزی را بدون انجام تست سنجش ثبت نام کنند اظهار داشت: با مدیران مدارسی که نسبت به ثبت نام دانش آموزان بدون شرکت در طرح سنجش مبادرت داشته اند برخورد می شود.
وی افزود: از آنجایی که ثبت مشخصات دانش آموزان کلاس اولی در سامانه « سناد » منوط به داشتن طرح سنجش سلامت است، آنان که برای سنجش سلامت اقدام نکرده اند در ثبت نام با مشکل روبه رو می شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: از آموزش و پرورش استثنایی استان انتظار می رود لیست بازماندگان از طرح سنجش را به ما ارائه دهد تا نسبت به شناسایی مدیران متخلف اقدام و با آنان برخورد شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هم گفت: در سال تحصیلی جاری، 380 نفر از کلاس اولی ها، از سنجش باز مانده اند و اسامی آنان در سامانه موجود است.
علی متقیان پیش از این گفته بود که در سنجش امسال، 462 نفر مبتلا به مشکل بینایی، 339 نفر مبتلا به مشکل شنوایی و یکهزار و 403 نفر هم با مشکل یادگیری شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه 131 نفر از دانش آموزان سنجش شده در مدارس استثنایی پذیرش شدند، گفت: 9 نفر از دانش آموزان به دلیل مشکل شنوایی برای کاشت حلزون و یا استفاده از سمعک معرفی شدند و پنج نفر از دانش آموزان که نابینای مطلق و یا نیمه بینا بودند باید در مدارس استثنایی حاضر شوند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: هشت نفر دانش آموز کم بینا، 9 دانش آموز با مشکل شنوایی و 13 نفر با مشکل جسمی و حرکتی به مدارس عادی رفتند و در کلاس های تلفیقی حضور یافتند.
یکهزار و 300 دانش آموز با نیازهای ویژه در خراسان شمالی تحصیل می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.