مهندس علیرضا صبوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نرخ خاموشی در سال 96، در کشور به طور متوسط 600 دقیقه به ازای هر مشترک بود که در استان نیز 184 دقیقه بود.
وی در ادامه تبدیل سه هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف به کابل خودنگهدار را یکی از این اقدامات برشمرد و افزود: علاوه بر این، روکش دار کردن شبکه ها، مانع تداخل فازی و قطع برق در زمان بروز حوادث طبیعی می شود، در بحث ایمنی نیز می تواند مانع از بروز حوادث برق گرفتگی شود.
وی گفت: برای این امر 950 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که شاخص خاموشی در استان را پایین آورده است.
وی با بیان اینکه روکش دار شدن باعث ایمنی می شود، افزود: در سال های گذشته با کوچکترین بارش برف و باران شبکه ها قطع می شد اما با اقدامات انجام شده ایمنی افزایش و خاموشی ها بسیار کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: روکش دار شدن باعث محافظت و کاهش تلفات جانی نیز خواهد شد، به همین خاطر در چند سال اخیر چهار نفر دچار برق گرفتگی شده اند.
صبوری بر رعایت حریم ها در شبکه فشار متوسط و ضعیف تاکید کرد و افزود: در شبکه فشار متوسط سه متر حریم و در فشار ضعیف یک متر و 30 سانتی متر است که بعضا تلفات زیادی داشت با روکش دار شدن این مسائل بسیار کاهش یافت.
وی در خصوص شاخص تلفات در شبکه توزیع نیز گفت: این نرخ در سال های گذشته 24 درصد بود که در سال 94 به 12.28 درصد و در سال 96 به 9.26 درصد و امروز در این شاخص کمتر از 9 درصد است که این شاخص در کشو های پیشرفته 5 درصد است که برای رسیدن به این عدد تلاش خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: سالانه 50 میلیارد ریال از این ناحیه صرفه جویی می شود.
صبوری شاخص برخورداری استان از برق را 99.9 درصد عنوان کرد و افزود: تمام روستاهای بالای 20 خانوار و 207 روستای زیر 20 خانوار برق دار شده اند.
341 هزار و 441 خانوار خراسان شمالی مشترک شرکت برق خراسان شمالی هستند.
926 روستای خراسان شمالی در استان خراسان شمالی برق دار هستند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن در روستاها سکونت دارند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.