رضا قاسم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از مصوبات نخستین کارگروه اقتصادی امسال استان که در شهرستان فاروج برگزار شد ایجاد ناحیه صنعتی در روستای خرق در فاصله 60 کیلومتری شهر فاروج بود که مقدمات آن فراهم شده و فضای 15 هکتاری برای آن پیش بینی شده است.
وی افزود: حوزه مسئولیت دولت در راه اندازی این ناحیه ایجاد زیرساخت هاست که با واگذاری محضری زمین از سوی مالکان، این اقدامات اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه در این روستا، 24 کارگاه کوچک و بزرگ چوب بری فعال است بیان داشت: شرکت تعاونی از سوی اعضای این کارگاه ها تشکیل شده که باید سیر قانونی خود را برای به ثبت رسیدن طی کند.
وی گفت: زمین 15 هکتاری پیش بینی شده برای راه اندازی این ناحیه صنعتی در حدود سه کیلومتری روستا واقع شده و این مقدار با چشم اندازی راه اندازی افزون بر30 واحد چوب بری و لحاظ طرح توسعه بوده است.
بخشدار مرکزی با مثبت ارزیابی کردن اجرای ناحیه صنعتی در روستای خرق بیان داشت: این روستا با توجه به جغرافیای کوهستانی اش با کمبود زمین برای ساخت ساز مواجه است و خروج چوب بری ها از سطح روستا این مشکل اهالی را برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی برطرف می کند.
وی یادآورشد: از ابتدای سال تاکنون به همه متقاضیان که مطالبات بانک ها را تامین کرده اند تسهیلات از 200 تا 300 و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.
ایجاد ناحیه صنعتی در روستای خرق از توابع دهستان سنگر بخش مرکزی شهرستان فاروج، مصوبه نخستین کارگروه اقتصادی استان که در فروردین امسال در فاروج برگزار شد، بود.
شهرستان فاروج دارای یک شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی است.
خراسان شمالی دارای 9 شهرک و پنج ناحیه صنعتی است و تاکنون بیش از 240 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده که برای آن بیش از 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
7187/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.