محسن رعنایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با تشکیل بانک اطلاعاتی این همپوشانی انجام شد اظهار داشت: هم اکنون 620 هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند این در حالی است که این آمار پارسال 632 هزار نفر بود.
وی اظهار داشت: علیرغم رفع 12 هزار همپوشانی بیمه ای هم اکنون نیز 250 هزار نفر از شهروندان این استان دارای دو یا سه دفترچه بیمه درمان هستند.
رعنایی افزود: طرح همپوشانی با نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیروهای مسلح انجام شده است که افرادی که بیش از یک دفترچه دارند شناسایی و دفترچه های اضافه حذف شده است.
وی با بیان اینکه باید آمار دقیقی از بیمه شده های استان در اختیار داشته باشیم گفت: برخی از شهروندان قانونی و یا به دلایلی مختلف داری چند دفترچه هستند که این امر مانع آمار دقیقی از وضعیت بیمه ای افراد سطح جامعه می شود.
رعنایی با بیان اینکه بیمه سلامت دارای پنج صندوق است افزود: در صندوق بیمه ایرانیان دولت ماهانه 50 درصد تخفیف برای حق بیمه پرداخت می کند که سرانه بیمه در این صندوق به ازای هر یک نفر 440 هزار ریال است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در این صندوق بیمه شونده به شرط پوشش خانوار زیر پوشش قرار می گیرد که امسال افزایش متقاضی داشته ایم، دو هزار و 300 نفر در این صندوق ثبت نام کرده بودند که امسال به چهار هزار نفر رسید.
وی گفت: 500 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و 65 هزار نفر هم بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروهای مسلح هستند.
رعنایی افزود: چند دفترچه ای بودن موجب افزایش هزینه ها و از جمله بروز تخلفات می شود.
وی اظهار داشت: این امر در بیماران خاص و افرادی که دارای بیماری های سخت علاج هستند بیشتر نمود پیدا می کند.
این مسئول خراسان شمالی افزود: همچنین بانک اطلاعاتی بیماران خاص استان را نیز همسان کردیم تا مقداری از همپوشانی ها کاهش یابد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: به علت نبود ارتباط کامل سیستم های نرم افزاری سازمان های بیمه گر برخی از شهروندان چند دفترچه درمانی دارند که این دفترچه ها باید در فرایندی به یک دفترچه برای هر فرد کاهش یابد.
رعنایی با بیان اینکه هر بیمه شده باید تنها یک دفترچه بیمه درمان داشته باشد افزود: بعضا برخی از افراد از چند دفترچه بودن سوء استفاده می کنند.
وی از دستگاه ها، نهاد ها و ارگان های حمایتی خواست تا برای همپوشانی تلاش کنند و گفت: چند دفترچه ای بودن هزینه های زیادی برای دولت در بر دارد.
وی اظهار داشت: برخی از شهروندان بیمه تامین اجتماعی را دارند اما به علت اینکه برخی از بیمه ها به صورت رایگان ایجاد شد برخی از شهروندان از این بیمه نیز استفاده می کنند.
وی افزود: در بعضی از موارد از صدور دفترچه مضاعف برای خانواده هایی که همسران افراد شاغل هستند به صورت کاملا قانونی وجود دارد که در قوانین آتی این موارد برطرف می شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه طبق قانون یک فرد نمی توند همزمان از دو یا چند دفترچه بیمه استفاده کند اظهار داشت: در کشور، برنامه ریزی هایی برای ایجاد زیرساخت ها برای حذف بیمه های همپوشان در حال انجام است و در استان نیز پیگیری هایی انجام می شود و در این زمینه اولویت نگاه داشت دفترچه بیمه خدمات درمانی، با دفترچه ای است که دارای بیمه اجباری است.
رعنایی گفت: یک از برنامه‌های در دست اقدام شفاف‌سازی حوزه سازمان‌های بیمه‌گر پایه در این رابطه برای کاهش هزینه‌ها و فشارهای مالی این بخش است.
610 موسسه، 12بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، 364 موسسه مستقل و 226 موسسه وابسته با بیمه سلامت این استان قرار داد دارند.
همچنین در 32 دفتر پیشخوان تمامی خدمات به بیمه شده های این استان ارائه می شود.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.