علی ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه های مطالعاتی انجام شده در حقیقت برای کل مسیرهای کوچ و ایل راه های سطح استان منتهی به مسیرهای کوچ قشلاق های استان گلستان است.
وی با بیان اینکه مراحل نهایی کار در حال انجام است و باید برداشت فنی توسط اداره کل منابع طبیعی به تصویب برسد گفت: اگر هر دستگاه اجرایی یا فرد حقیقی و حقوقی متقاضی طرح های تولیدی باشد باید از اداره کل عشایری استان و شهرستان استعلام مربوط را کسب کند تا اراضی مربوطه در مسیر کوچ نباشد.
ابراهیمی افزود: براساس اعتبار موجود و تخصیصی که داریم قرار است در این طرح، مرمت و بازسازی چشمه های عشایر در مسیر کوچ و تشویق و ترغیب کوچ عشایر به صورت زمینی را انجام دهیم و خدمات ارائه شود.
رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: عشایر این شهرستان از سه مسیر اصلی ییلاق به سمت قشلاق کوچ می کنند که شامل مسیر شمالی کوچ، مسیر میانی و مسیر جنوبی می باشد که طول کل مسیر ایل راه های عشایر این شهرستان هزار و 200 کیلومتر است.
ابراهیمی افزود: در مسیرهای اصلی سه گانه کوچ، هزار و 350 خانوار عشایر این شهرستان 170 تا 210 هزار راس دام سبک خود را جابجا می کنند.
شهرستان شیروان 2 هزار و 800 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 15 هزار نفری دارد که در قالب 9 طایفه 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.