ناصر فیض روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: البته این امر بدان معنا نیست که اگر سایر ارگان ها و ادارات از قبیل فرهنگ و ارشاد نیاز به حمایت در حوزه طنز داشته باشند در برنامه ها مشارکت نکنیم.
وی افزود: حمایت حوزه هنری را بیشتر مربوط به برگزاری جشنواره ها است و تلاش می شود کمک ها بر اساس توان منطقه ای انجام شود.
فیض با اشاره به جایگاه بالای خراسان در تولید آثار طنز، اظهار داشت: مردم استان های خراسان حاضر جواب و شوخ طبع هستند که زاییده هوشمندی آنها است و به همین دلیل انتظار می رود در این خطه طنز جایگاه خوبی داشته باشد.
وی افزود: با وجود این، انتظارات از این خطه بیشتر است و به طور قطع آینده بهتری نیز با توجه به جوانانی که در آن رشد کرده و فعالیت دارند انتظار می رود تا خلق آثار بیشتری داشته باشند.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری از طنز به عنوان یک توانایی ویژه یاد کرد که در هر داستان نویس و یا شاعری وجود ندارد و توانایی خاصی را می طلبد.
فیض با اشاره به چاپ آثار تخصصی طنز در این سال ها از قبیل آبنبات هلدار و دارچینی مهرداد صدقی در خطه خراسان شمالی، گفت: هم اینک تعداد کتاب های چاپ شده در این حوزه نسبت به یک دهه قبل بسیار بیشتر شده است.
وی با اشاره به حضور طنز از گذشته تا به امروز در آثار مختلف ادبی، اظهار داشت: در متون قدیمی شعر و نثر از طنز بسیار استفاده شده است.
وی طنز را ابزاری کارآمد برای بیان کاستی ها و معضلات اجتماعی دانست و افزود: هر چه این معضلات به دغدغه های جدی بشری نزدیک تر باشند طنز جایگاه بهتری پیدا می کند.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری با تاکید بر تفاوت های شوخ طبعی هدفمند با شوخ طبعی که فقط برای ایجاد شادمانی است، گفت: با وجود مشکلات فردی و اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد وظیفه طنزپرداز سنگین تر است.
وی یادآور شد: ادبیات طنز ما گذشته خوبی دارد و تقریبا در بیشتر آثار به نوعی به طنز و شوخ طبعی پرداخته شده است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.