نائب رئیس هیات ورزش های رزمی خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از مسابقات 47 نفر از رزمی کاران موی تای با هم به رقابت پرداختند.
محترم احمدی فرد افزود: در پایان این مسابقات در رده سنی نونهالان مقامهای اول در وزن منهای 22 کیلوگرم به دنیا عفتی، منهای 30 کیلوگرم به هستی جوادی نسب و در منهای 33 کیلوگرم به فاطمه مجیدیان رسید.
وی گفت: در در رده سنی نوجوانان نیز در وزن منهای 42 نیلوگرم نیز هدیه رفعت، در منهای 45 کیلوگرم سارا کریمی و در منهای 54 کیلوگرم زینب شجاعی و فاطمه تقوی به صورت مشترک موفق به کسب مقام های اول هر وزن شدند.
احمدی فرد اظهار داشت: مقام های اول در رده سنی جوانان نیز به گلی شجاعی در وزن منهای 45، مهشید فرخزاد در منهای 51 کیلوگرم و فهیمه رحیمی در وزن اپن رسید.
وی یادآور شد: همچنین نجمه معصومیان در وزن منهای 48 کیلوگرم، عاطفه کیان خوان در منهای 51، زهرا نیازپور در منهای 57 و بهاره انصاریان در منهای 60، اعظم ذوالفقاری و سمیرا ایزی در منهای 67 و در وز اپن زینب پرویزی و سمیرا فیروزه در رده سنی بزرگسالان مقام های اول هر وزن را کسب کردند.
این مسابقات به میزانی استان خراسان شمالی در سالن صالحین مالک اشتر بجنورد برگزار شد.
به گزارش ایرنا؛ موی‌تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است مبارزات آن به صورت فول کنتاکت و در رینگ برگزار می‌شود و به همین دلیل از موی‌تای به عنوان یک رشته خشن و سخت رزمی در دنیا یاد می‌شود.
تکنیک‌های مشت در موی‌تای شباهت زیادی به بوکس غربی دارند و وجود فنون گلاویزی این رشته را به کیک بوکسینگو ساندا نزدیک ساخته‌است.
افزون بر یک هزار و 500 نفر در هیات ورزش های رزمی خراسان شمالی عضویت دارند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.