علی محمد جهانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه های شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین از بجنورد روستای ارکان نیز به پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافته است.
وی گفت: داوری این جشنواره در چهار مرحله صورت گرفت و از یکهزار و 500 روستای کشور، 43 روستا به مرحله نیمه نهایی داوری این جشنواره راه یافتند.
جهانی افزود: هیات داوران این جشنواره، 20 روستا را برای رقابت در مرحله نهایی انتخاب کردند که پس از داوری نهایی 10 روستا به عنوان روستای برگزیده و ده روستا به عنوان روستاهای تقدیری انتخاب خواهند شد.
جهانی افزود: همچنین از سوی هئیت داوران این جشنواره یک روستا از روستاهای برگزیده ادوار قبل این جشنواره به عنوان برگزیده استمرار (برگزیده برگزیدگان) انتخاب می شود.
مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی با اشاره به پتانسیل های بالای روستاهای این استان گفت: در سال های اخیر روستای قلعه خان مانه و سملقان، روستای طبر جاجرم،اسفیدان بجنورد و بزنج اسفراین و امسال روستای زوارم شیروان و ارکان بجنورد در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در ایران معرفی شدند.
فراخوان پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در ابتدای شهریور ماه 1397 از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب ایران اعلام شد.
استقبال گسترده شهرها و روستاهای کشور از این برنامه باعث شد دو مرحله مهلت ارسال آثار این جشنواره تمدید شود.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.