رضا حیدری جمعه شب در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران کونگ فوی خراسان شمالی در بجنورد افزود: حضور رزمی کاران این تعداد کشور حتی آمریکا، با وجود شرایط خاص سیاسی و تحریم های بناحقی که با آن مواجهیم، دستاورد بزرگی برای کشورمان است.
وی با اشاره پرداخت تمامی هزینه های برگزاری این مسابقات توسط حامی مالی، افزود: این امر در ایجاد اتحاد و همدلی بین ورزشکاران به ویژه کونگ فوکاران بسیار تاثیرگذار است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که با شرایط اقتصادی سخت فعلی و عدم توان ‌مالی فعالان اقتصادی برای حمایت، برگزاری این مسابقات کار بسیار پرهزینه ای است.
حیدری با بیان اینکه پیش از این هیچ رشته ورزشی به نام ایران ثبت نشده بود، گفت: هم اینک مدال آوران بسیاری در سطح جهانی و المپیک در ایران داریم و با وجود فرهنگ دیرین و کهنی که داریم جای یک رشته ورزشی به نام ایران در دنیا خالی بود.
وی با بیان اینکه اکنون از پنج قاره جهان در این رشته نماینده داریم، اظهار داشت: تاکنون 2 دوره مسابقات قهرمانی آسیا و سه دوره مجمع آسیایی و یک مجمع جهانی با شرکت ورزشکاران این رشته برگزار شده و در آستانه ورود به شورای المپیک آسیا هستیم که مدال های ما جزئی از رنکینگ محسوب می شود.
رئیس فدراسیون کونگ فو کشور، لازمه ورود به کمیته ملی المپیک را پذیرفتن ایران توسط 17 کشور دنیا دانست و گفت: با وجود شرایط بد اقتصادی باید برای هر کشور حداقل 3 تا 4 هزار یورو هزینه می شد تا ورزش ما را در کشور خود داشته باشند.
حیدری افزود: این در حالی است که اکنون بدون یک یورو هزینه، تا الان 20 کشور آسیا عضویت ما را پذیرفته اند و کونگ فو توآ را به عنوان ورزش رسمی در کشورشان دارند.
وی با اشاره به پیگیری این رشته در گایس که مرحله بالاتر از قاره ها است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که امتیاز مدال آوری کشور را در رنکینگ بالا ببریم.
وی با اشاره به حمایت همه جانبه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از این رشته ورزشی، گفت: تیرماه امسال در گایس از ایران دعوت شد تا به عنوان اولین رشته ورزشی در شهر لوزان سوئیس حضور یابد که با وجود شرایط سخت کشور، فرصت بسیار مناسبی برای معرفی فرهنگ کشور بود.
رئیس فدراسیون جهانی کونگ فو توآ، از ورزش به عنوان یک علم و صنعت یاد کرد که مورد استفاده تمام جوامع توسعه یافته و نیافته است و گفت: ورزش در ایجاد سلامت و نشاط و کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به ویژه اعتیاد، تاثیر بسیاری دارد.
در این همایش از شماری از فعالان و مدال آوران رشته کونگ فو در خراسان شمالی تجلیل شد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.