حسن نوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی که تحت پوشش هیچ نهادی نبوده اند، از دریافت بسته های حمایتی بازمانده اند که تعیین تکلیف می شوند.
وی افزود: برخی از خانواده های نیازمند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند با مراجعه به کمیته امداد (ره) و یا بهزیستی برای دریافت سبد حمایتی اقدام کنند.
نوری خاطرنشان کرد: برخی از افراد همچون کشاورزان و روستاییان که تحت پوشش بیمه نیستند هم می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کرده و وضعیت برخورداری خود از سبد حمایتی را با کد دستوری #9*142* برای مشترکان تلفن همراه اول استعلام کنند.
وی افزود: دارندگان اشتراک از اپراتور همراه اول می توانند برای ثبت نام و یا اعتراض به دریافت سبد حمایتی، کد دستوری #8*142* را شماره‌گیری و کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند تا پاسخ آن در 2 هفته برایشان ارسال شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: مشترکان اپراتور ایرانسل و رایتل هم کد ملی سرپرست خانوار را به کد دستوری #8*1420* برای ثبت نام و اعراض و کد دستوری #9*1420* برای استعلام ارسال کنند.
بر اساس این گزارش در خراسان شمالی 163 هزار نفر در قالب 60 هزار خانوار از مددجویان نهادهای حمایتی از سبد حمایتی دولت بهره مند شده اند اما آمار سایر اقشار که از این سبد حمایتی برخوردار شده اند اعلام نشده است.
افراد نیازمند جامانده از این سبدحمایتی که خود را مستحق دریافت آن می دانند با مراجعه به کمیته امداد(ره) و یا بهزیستی می توانند برای برخورداری از آن اقدام کنند.
بر اساس این گزارش، مشمولان بسته حمایتی دولت پنج گروه هستند. گروه اول افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند یعنی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، گروه دوم بازنشستگان، گروه سوم کارمندان دولت، گروه چهارم افرادی که در دسته های ذکر شده، نیستند و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند یعنی کارگران، رانندگان و بازنشستگان تامین اجتماعی که کمتر از 30 میلیون ریال حقوق دریافت می کنند.
گروه پنجم هم افرادی هستند که تحت پوشش هیچ کدام از این نهادها نیستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.