ساختمان فرماندهی عملیات امداد و نجات در زمینی به گستره یک هزار و 280 مترمربع در محل تخته ارکان بجنورد ساخته شده است. عملیات اجرایی این پروژه پارسال آغاز شد و با اختصاص اعتبارات امسال به سرانجام رسید.
آزمایشگاه تشخیص طبی و دارالقرآن جمعیت استان هم از دیگر طرح افتتاح شده است.
برای بهره برداری از این پروژه ها 15میلیارد و 320 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر رهبر ‌معظم انقلاب و 9 میلیارد و 370 میلیون ریال از محل اعتبارات جمعیت هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، دبیرکل جمعیت هلال احمر در آیین افتتاح این پروژه از پیشگیری، آموزش و تمرین آموزش ها به عنوان اصولی ترین گام هایی یاد کرد که باید در جمعیت برداشته شود.
محمودرضا پیروی با بیان اینکه همیشه هزینه پیگیری بسیار کمتر از هزینه های درمان هر علتی است، افزود: ما می توانیم به اندازه جمعیت کشور داوطلب داشته باشیم.
وی با تاکید بر کار بیشتر روی این نگاه، گفت: باید مردم را به خطرات مختلفی که به ویژه در محل سکونت خود دارند آشنا کرده و با استفاده از استعداد خود آنها آموزش های لازم را برای مقابله با حوادث به آنها ارائه دهیم.
پیروی اظهار داشت: تا کنون به یک سری کارها که در چشم مردم دیده شوند پرداخته شده ولی باید اقداماتی انجام دهیم که اگر با یک حادثه مواجه شدیم پاسخ درست و صحیح برای آن داشته باشیم تا میزان تلفات به حداقل برسد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین از هلال احمر به عنوان نوک پیکان مقابله با حوادث غیرمترقبه در استان یاد کرد و گفت: آموزش و پیشگیری باید در سرلوحه امور جمعیت باشد.
ولی الله حیاتی افزود: اگر مردم خانه های مقاوم و استاندارد داشته باشند در صورت بروز حادثه دامنه خسارت بسیار محدود می شود این در حالی است که در شرایط فعلی اگر حادثه ای رخ دهد شاید از توان مدیریتی عاجز باشیم.
وی با اشاره به قرار گرفتن استان بر روی گسل زلزله، گفت: باید تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث را به همراه تدارکات و پشتیبانی مورد نیاز در مرکز استان برای مقابله با حوادث اندیشیده شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در ادامه اظهار داشت: این استان با حوادث متعددی درگیر است که مهم ترین آنها حوادث جاده ای، سیل و زلزله و گسل های خاص مثل گسل رباط و اسفراین با 175 کیلومتر طول و عرض است که ممکن است هر روز این گسل بلرزد و ما را دچار حادثه کند.
محسن نجات افزود: در سال جاری تا امروز حدود یکهزار و 552 دوره آموزشی در استان برگزار شده که پنج هزار و 270 نفر از جامعه هدف شامل دانش آموزان و دانشجویان و دیگر مردم در آنها شرکت داشتند.
وی با اشاره به اجرای طرح داوطلب آماده محله تاب آور در استان به منظور توسعه فرهنگ خودامدادی و دگر امدادی در بین مردم، اظهار داشت: دوره های بازتوانی نیز برای مجموع نیروهای امدادی برگزار شده است.
نجات با اشاره به آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر، گفت: با این وجود باز هم این آمادگی ها جوابگوی نیاز استان نیست.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.