امید عباسپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زیر ساخت های آبرسانی این شهر 83 هزار نفری پیش از انقلاب دارای عقب ماندگی عمده بود بطوریکه شهر شیروان تنها یک مخزن ذخیره آب با ظرفیت 200 متر مکعب داشت اما در 4 دهه گذشته هشت مخزن دیگر احداث شد.
وی همچنین گفت: در بخش فاضلاب پیش از انقلاب هیچ اقدامی انجام نشده بود و پس از انقلاب تصفیه خانه شیروان احداث شد.
عباسپور افزود: جمعیت تحت پوشش آب از 9 هزار و 501 نفر پیش از انقلاب، هم اکنون به 82 هزار و 829 نفر رسیده که 100 درصد جمعیت شهری را در بر می گیرد.
وی حفاری 20 حلقه چاه‌ آب شرب، شبکه گذاری 120 کیلومتر لوله آب برای آبرسانی به مناطق جدید حاشیه شهرها، اصلاح 200 کیلومتر شبکه، نوسازی هشت هزار انشعاب فرسوده، ساخت 40 کیلومتر خط انتقال جدید برای آبرسانی به شهرها و ساخت آزمایشگاه میکروبی در شهر به منظور کنترل کیفیت روزانه آب خروجی را از جمله دستاوردهای چهل ساله انقلاب در این حوزه دانست.
رییس اداره آب و فاضلاب شهری شیروان تعداد شهرهای تحت پوشش آب شهری پیش از انقلاب را یک شهر و در 4 دهه انقلاب، 4 شهر عنوان کرد و گفت: طول شبکه توزیع آب در سال 57، 15 کیلومتر و بعد از انقلاب 120 کیلومتر و تعداد انشعابات آب پیش از انقلاب هزار و 583 فقره و پس از انقلاب به 34 هزار فقره افزایش یافته است.
عباسپور با اشاره به اینکه طول خط انتقال آب شهر شیروان در سال 57، از سه کیلومتر به 50 کیلومتر بعد از انقلاب رسیده است افزود: احداث یک باب آزمایشگاه و یک واحد تصفیه خانه از دستاوردهای چهل سال انقلاب در این شهرستان است که در دوران قبل انقلاب فاقد آن بود.
شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.