علیرضا هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از انقلاب، ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان 1.3 درصد بود که این رقم اکنون به 31.3 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه شمار روستاهای دارای ارتباط مخابراتی هم در چهار دهه گذشته 55 برابر شده است تصریح کرد: پیش از انقلاب روستاهای دارای ارتباط 14 روستا بود که اکنون این رقم به 777 روستا رسیده است.
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: پیش از انقلاب هیچ روستایی دارای تلفن خانگی نبود اما اکنون شمار روستاهای دارای تلفن خانگی به 742 روستا رسیده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: توجه به توسعه متوازن در نظام اسلامی مورد توجه قرار گرفته و در این چهل سال علاه بر شهرها، مناطق روستایی هم در اولویت مخابرات واقع شده است.
وی گفت: شمار مراکز تلفن ثابت هم با 30 برابر افزایش در چهار دهه گذشته، از پنج مرکز به 150 مرکز رسیده است.
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی با بیان اینکه ضریب نفوذ مشترکان ثابت و همراه از یک درصد به 143 درصد رسیده است تصریح کرد: مشترکان ثابت و همراه از چهار هزار و 684 مشترک به بیش از یک میلیون و 236 هزار مشترک رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: 44 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و اکنون 75 درصد از روستاییان از ارتباط سیار بهره مند بوده و 149 روستا دارای دفتر آی.سی.تی است.
هاشمی گفت: یک میلیون و 110 هزار مشترک تلفن همراه اول در استان وجود دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه 112.2 درصد است.
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده، در جاده های اصلی بالاترین سرعت اینترنت ارتباط سیار قابل دسترسی است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.