مجید اسدی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آغاز اجرای پرداخت تسهیلات مسکن یکم در سال 94 تا پایان دیماه امسال، سه هزار و 842 فقره حساب سپرده گذاری به ارزش 579 میلیارد و 387 میلیون ریال گشوده شده است.
وی افزود: تسهیلات مسکن یکم در بافت فرسوده با نرخ 6 درصد و در سایر مناطق با نرخ هشت درصد پرداخت می شود.
وی گفت: هر کدام از زوجین متقاضی وام مسکن خانه اولی برای خرید و یا ساخت مسکن باید 300 میلیون ریال و در مجموع 600 میلیون ریال برای یک ماه سپرده گذاری کنند تا مجموعا یک میلیارد و 200 میلیون ریال وام دریافت کنند.
مدیر امور شعب بانک مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: این مبلغ با وضعیت کنونی قیمتی، 60 درصد از هزینه های خرید و یا ساخت واحد مسکونی در مرکز شهر بجنورد را پوشش می دهد.
وی گفت: یکی از شرایط برای دریافت وام مسکن اولی این است که نباید 15 سال بیشتر از تاریخ صدور پروانه ساختمان گذشته باشد.
وی افزود: بانک مسکن آسیب های صندوق مسکن یکم را رصد کرده و پیشنهادهایی را نیز در این زمینه به مراجع بالادستی داده است که در دست بررسی است.
مدیر امور شعب بانک مسکن خراسان شمالی افزایش مدت زمان مورد پذیرش بانک برای صدور پروانه مسکن از 15 به 20 سال را از این موارد برشمرد که بانک مرکزی هنوز با این پیشنهاد موافقت نکرده است.
وی گفت: افزایش سقف تسهیلات هم یکی از پیشنهادها است اما با افزایش سقف وام باید شرایط اقتصادی هم بهبود یابد.
اسدی فر اظهار داشت: امسال محدودیت هایی برای پرداخت تسهیلات مسکن لحاظ شده به گونه ای که پیش از این اگر یکی از زوجین سابقه دریافت وام ارزان قیمت مسکن داشت می توانست مجدد از مزایای طرح مسکن یکم بهره مند شود اما اکنون محدودیت بیشتر شده است.
وی تصریح کرد: این شرایط از مهرماه امسال اعمال شده و بر اساس آن، هر 2 زوج نباید سابقه دریافت تسهیلات ارزان مسکن داشته باشند.
مدیر امور شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: منابع تسهیلات مسکن یکم باید از محل منابع استهلاک اقساط مسکن مهر تامین شود اما بیشتر مردم در پرداخت وام با مشکل روبه رو شده و تسهیلات معوق دارند.
5132/7185
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.