سید محسن ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باید برای پرداخت این میزان مالیات در استان تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی با اشاره به تحقق نیافتن درآمدهای استان از منابع مختلف اظهار داشت: علت کاهش وصول درآمد در 6 محور استخراج شده است که یکی از محورها، زیان ده بودن شرکت های بزرگ استان است.
وی افزود: شرکت های استان یا زیان ده هستند و یا با حداقل ظرفیت فعالیت دارند.
ابراهیمی اظهار داشت: شرکت های بزرگ استان تا پایان سال 94 بدهی های خود را تسویه یا تقسیط کرده اند و در عمل مالیات معوقه ندارند.
وی، انتقال مالیات برخی از سازمان ها و ادارات به تهران را از علت های عدم تحقق درآمدها عنوان کرد و گفت: مالیات حقوق این ادارات به صورت متمرکز در تهران پرداخت می شود که انتظار می رود در این باره هم تدبیری باشد تا استان از این منابع بهره مند شود.
وی گفت: شرکت های بزرگ ساختمانی و یا فروشگاه های زنجیره ای همچون کوروش و اتکا که پرونده های مالیاتشان در تهران رسیدگی می شود و مالیات در تهران پرداخت می شود.
ابراهیمی اظهار داشت: یکی دیگر از علت های کاهش درآمدهای استان را کاهش فعالیت پیمانکاران عمرانی عنوان کرد و افزود: وقتی گردش مالی و فعالیت پیمانکاران کم شود به طور طبیعی درآمد هم کاهش می یابد.
وی گفت: در این زمینه انتشار اسناد خزانه و اوراق تسویه در دستور کار بوده است.
رئیس خزانه معین خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جریمه های رانندگی یکی از منابع درآمدهای عمومی هستند اما جریمه های رانندگان که در این استان رخ داده و قبض صادر شده است، در استان محل سکونت مسافر پرداخت می شود که در این باره پیشنهاد ما این است که جریمه ها در استانی که مسافر عبوری تخلف کرده و قبض صادر شده، پرداخت شود.
به گزارش ایرنا در 10 ماهه امسال 2 هزار و 270 میلیارد ریال درآمد در استان وصول شده است که این رقم معادل67 درصد از درآمدهای مصوب امسال است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.