رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پروژه گلخانه گل رز شاخه بریده روستای قوچ قلعه بجنورد برای پنج نفر شغل ایجاد کرده و 9 خانوار نیز از مزایای آن برخوردار می شوند.
عبدالله یوسفی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از این پروژه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد این گلخانه که عملیات اجرایی آن از سال 96 آغاز شده، هزینه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون، 47 هکتار گلخانه در سطح این استان به منظور استفاده بهینه از آب و ترویج کشت های گلخانه ای ایجاد شده است.
یوسفی افزود: میزان تولید گلخانه های استان شامل 4 هزار و 375 تن انواع محصولات صیفی و سبزی، دارویی و 342 هزار گیاه گلدانی است.
وی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر 99 پروژه کشاورزی با صرف اعتبار 469 میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید.
یوسفی اظهار داشت: با افتتاح این پروژه ها برای 342 نفر اشتغال ایجاد شده است که یک هزار و 392 خانوار از مزایای آنها بهره مند شدند.
وی افزود: این تعداد شامل 73 پروژه در بخش آب و خاک، 17 پروژه تولیدات دامی، هشت پروژه تولیدات گیاهی و یک پروژه در بخش شیلات است.
یوسفی اجرای سیستم های آبیاری نوین، بند ذخیره آب، گلخانه، احداث کانال بتنی، پرورش گاو شیری، کانال انتقال آب، گوسفندداری، احداث بند انحرافی و کانال آب رسانی را از مهم ترین پروژه ها دانست.
این استان، 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.