قدرت حاجی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسناد مالکیت روستائیان با کمترین هزینه صادر و تحویل می شود.
وی افزود: یکی از مهم ترین محورهای ارائه خدمات به روستاییان صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک است که این مهم پیش از انقلاب وجود نداشته و پس از انقلاب و با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور محقق شده است.
وی اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت می تواند وثیقه بسیار مناسبی برای دریافت اعتبارات و همچنین ضمانت نامه های معتبری برای افراد باشد و ادارات ثبت اسناد و املاک برای احقاق حقوق مردم و کاهش شکاف بین جوامع شهری و روستایی توانست با همکاری بنیاد مسکن فاصله را کاهش و با تثبیت مالکیت کیفیت زندگی در روستاها را بهبود بخشد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از پنج هزار جلد سند مالکیت برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.
وی با اشاره به قانون ثبت و قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی افزود: این قانون نیز راه حل بسیار مناسبی را بعد از انقلاب برای سنددار کردن اراضی قولنامه های عادی فراهم کرد که در دوران پیش از انقلاب این مهم وجود نداشت.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: اکنون بیش از 97 درصد از خدمات ارائه شده به صورت الکترونیکی ارائه می شود که زمینه تسریع، تسهیل و شفاف سازی در ارائه خدمات ثبتی باکیفیت مطلوب فراهم شده است.
حاجی پور گفت: با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تامین امنیت اجتماعی در راستای تحقق توسعه، صدور سندتک برگی اقدامی مهم و موثر در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و از این پس سند مالکیت تک برگ کاداستری به جای سند دفترچه ای قدیمی صادر می شود که این مهم نیز ازبرکات دوران انقلاب بوده است.
وی خاطرنشان کرد: صدور سند مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر و به دلیل بالابودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعین ثبتی اجرا شده است.
وی افزود: کاداستر، سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می کن و از مشخصات این سند، غیر قابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: از ابتدای اجرای صدور اسناد مالکیت کاداستری از سال 89 تاکنون بیش از 198 هزار جلد سند مالکیت صادر و تحویل مالکان شده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و 44 درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.