جوادعمادیان فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیازسنجی از تولید مسکن، توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و تا سال 1400 باید 14 هزار واحد مسکونی در قالب نوسازی و بهسازی در شهرهای استان ساخته شود.
وی تصریح کرد: اکنون 14 هزار واحد مسکونی کلنگی و تخریبی در استان شناسایی شده است که نیاز به بازسازی دارد.
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: همچنین تا سال 1400، باید 16 هزار واحد جدید برای تامین مسکن جوانان در شهرهای استان تولید شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای مسکن مهر یکی از راهکارها برای تامین مسکن بود گفت: دولت تلاش دارد تا مسکن مهر را به اتمام برساند و بخشی از مشکلات مردم در این زمینه حل شود.
عمادیان فر تصریح کرد: ساخت 24 هزار واحد مسکن مهر در استان برنامه ریزی شد که تاکنون 20 هزار واحد به بهره برداری رسیده و مابقی تا شهریور سال آتی تکمیل می شود.
وی گفت: ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری و توانمندسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری از دیگر برنامه ها است و براساس مصوبه هیات دولت، دستگاه های دولتی باید همکاری لازم با راه وشهرسازی داشته باشند.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید زمین های بلااستفاده خود در محدوده بافت فرسوده و حاشیه نشین شهر را به صورت رایگان در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند تا برای ساخت مسکن اقدام شود.
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: دستگاه ها باید به صورت خود اظهاری زمین های بلااستفاده را واگذار کنند و باید کمک کنند از جهش قیمت زمین و مسکن جلوگیری کنیم.
بر اساس سرشماری سال 95، 484 هزار و 346 نفر معادل 56.2 درصد از جمعیت این استان در شهرها سکونت دارند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.