به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این نهاد، مجید الهی راد ترویج و توسعه ازدواج آسان بین زوج‌های جوان تحت حمایت را یکی از اولویت‌های مهم این نهاد برشمرد و افزود: هم اکنون 43 هزار و 300 خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ایجاد ساز و کارهای مناسب در راستای تسهیل در امر ازدواج جوانان این خانوارها مورد توجه این نهاد قرار دارد.
وی افزود: فقط در 9 ماهه امسال یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای تامین جهیزیه و کمک‌ هزینه ازدواج مددجویان هزینه شده است.
الهی راد گفت: در همین مدت 931 زوج جوان و همچنین زنان سرپرست خانوار که ازدواج مجدد داشته‌اند از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.
وی اظهار داشت: دختران تحت حمایت، فرزند ذکور مددجو، دختران و پسران نیازمند غیر مددجو و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت که قصد ازدواج مجدد دارند چهار گروه هدف در دریافت کمک هزینه های ازدواج این نهاد هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بابیان اینکه خدمات کمیته امداد فقط به اهدای جهیزیه یا کمک‌ هزینه ازدواج به مددجویان محدود نمی‌شود، افزود: زوج‌های مددجو از مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج این نهاد استفاده می‌کنند به‌طوری‌که آمار طلاق در مددجویان کمیته امداد بسیار کمتر از آمار طلاق در کشور است.
وی در باره اهدای جهیزیه یا کمک ‌هزینه ازدواج به جوانان نیازمند غیر تحت پوشش کمیته امداد نیز گفت: پس از مراجعه این افراد به دفاتر این نهاد، وضعیت آن‌ها بررسی و پس از احراز صلاحیت خدمت موردنظر به آن‌ها اهدا می‌شود.
کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی حدود 43 هزار و 300 خانوار مستمری بگیر دارد و 12 هزار خانوار نیز از خدمات موردی این نهاد استفاده می کنند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری جزو استان های با سطح درآمدی پایین است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.