علی اصغر هدایتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دریافت تسهیلات ازدواج برای دختران زیر 18 سال با امضای پدر، میسر است.
وی افزود: در 10 ماهه امسال در خراسان شمالی 12 هزار و 292 نفر از تسهیلات ازدواج استفاده کرده اند که مبلغ این تسهیلات یکهزار و 965 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
وی گفت: هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات ازدواج وجود ندارد و اکنون پشت نوبتی در این باره نداریم.
استان خراسان شمالی رتبه دوازدهم استان های کشور را در شاخص کودک همسری دارد.
ثبت 875 مورد ازدواج دختران زیر 15 سال در 10 ماهه امسال نشان از آن دارد که 3 درصد کل ازدواج های صورت گرفته در این استان در این مقطع سنی بوده است.
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی در خصوص
تسهیلات مشاغل خانگی نیز گفت: سهم این استان از تسهیلات مشاغل خانگی 116 میلیارد ریال است که تا کنون پرداخت کمتر از 80 درصد آن توسط 6 بانک عامل محقق شده است.
هدایتی گفت: بر اساس برنامه تدوینی، امسال 66 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات به مددجویان بهزیستی و 282 میلیارد ریال به مجریان طرح های اشتغالزایی در کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت می شود.
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی با اشاره به ضعف بنیه اقتصادی این استان، افزود: از بانک مرکزی خواسته ایم تا خط اعتباری ویژه ای برای این استان منظور کند اما این امر هنوز محقق نشده است و حال آنکه وجود خط اعتباری می تواند بانک های استان را از شمول جریمه های بانک مرکزی در امان نگهدارد.
13 بانک در کمیسیون بانک های دولتی خراسان شمالی عضویت دارند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.